پیام سپاهان
امام جمعه کاشان:
مسوولان جامعه اسلامی باید به مدیریت مبتکرانه روی آورند
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:26:51
پیام سپاهان - کاشان - نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی در جامعه اسلامی و نظام توحیدی باید از مدیریت انفعالی پرهیز کرده و به مدیریت مبتکرانه روی آورند.
به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) کاشان به بارش ها و سیل اخیر اشاره کرد و افزود: بروز این حادثه ها پیام های گوناگونی دربر دارد و از جمله اینکه مدیریت در نظام توحیدی باید ابتکاری باشد.
وی بیان کرد: در مدیریت انفعالی، مسوولان به محدوده وظیفه ها توجهی نداشته و تنها پس از بروز حادثه ها، رویدادها و جریان ها به دنبال درمان می روند اما در مدیریت ابتکاری پیش بینی مسائل آینده با در نظر گرفتن جنبه های گوناگون امر صورت می گیرد تا از وارد آمدن خسارت جلوگیری شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند با این حادثه ها پیام داد که نظام توحیدی احیا شود؛ نباید تصور کنیم که در اسلام بحث مهندسی نداریم و در جلسه با گروه های مهندسی این امر مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با اشاره به آسیب دیدن زمین های کشاورزی، باغ ها، دامداری ها، راه ها و پل ها در استان های سیل زده، اضافه کرد: با اقدام هوشمندانه بودجه هایی که پس از رخ دادن حادثه ها اختصاص می یابد، باید با درس گرفتن از گذشته پیش از حادثه ها هزینه شود تا از خسارت ها جلوگیری کنیم و منابع و ظرفیت ها هدر نرود.
آیت الله نمازی همچنین بر کمبود آب در کشور و لزوم استفاده بهینه از بارش ها تاکید کرد و گفت: گرچه سیل ویرانگر کام مردم ایران را در آغاز سال نو تلخ کرد اما این حادثه به طور حتم دارای حکمت بوده که باید در زمانی مناسب تشریح شود زیرا هیچ یک از کارهای خداوند سبحان بی حکمت نیست.
وی در ادامه تشکیل ستاد کمک و امداد رسانی به سیل زدگان در شهرستان کاشان را خواستار شد و افزود: مردم دارالمومنین همواره در نوع دوستی و کمک به هموطنان در حادثه های طبیعی پیشگام بودند و با راه اندازی این ستاد مسوولان و مردم به صورت منسجم تری حمایت کنند.
به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی، بارش باران و جاری شدن سیل از ابتدای تعطیلات نوروزی در نقاط مختلف کشور تا کنون تنها به بخش کشاورزی 16 استان 6 هزار و 166 میلیارد تومان خسارت وارد کرده اشت.
پیش تر یک محموله هفت تنی مواد غذایی شامل برنج، ماکارونی و سایر اقلام ضروری با ارزش افزون بر چهار میلیارد ریال از محل موقوفات منطبق شهرستان کاشان به مناطق سیل زده استان لرستان فرستاده شده بود.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94522/مسوولان-جامعه-اسلامی-باید-به-مدیریت-مبتکرانه-روی-آورند
بستن   چاپ