پیام سپاهان
بارش تگرگ و وزش باد شدید اصفهان را فرا می گیرد
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:01
پیام سپاهان - اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: از جمعه تا دوشنبه هفته آینده شرایط بارش های رگباری بهاری گاهی با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید بر روی استان پیش بینی می ‌شود.
به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی، امواج ناپایدار از 16 تا 19 فروردین امسال از استان گذر می کند و شدت ناپایداری ‌ها بیشتر در عصر و شب است و در مناطق مستعد نیز شرایط تشدید رگبارها وجود دارد.
در اواخر وقت فردا جمعه با ورود سامانه ناپایدار و روز شنبه، شرایط افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در بیشتر مناطق و بارش باران و برف در غرب و در سایر مناطق استان اصفهان، بارش باران و رگبار و رعدوبرق انتظار می رود.
بر اساس اطلاعات اداره کل هواشناسی اصفهان، دمای هوا در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نمی کند.
امروز گرمترین نقطه استان خور وبیابانک و چوپانان با 27 درجه سانتی گراد بود و سردترین نقطه، فریدونشهر با یک درجه زیر صفر پیش بینی می شود.
همچنین، بیشترین بارندگی ها در 24 ساعت گذشته در استان اصفهان در فریدونشهر، بویین میاندشت و خوانسار به ترتیب با 11.4، 7 و 4.6 میلی متر ثبت شده است.
هوای کلانشهر اصفهان برای روز جمعه، کمی ابری، بتدریج افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید در اواخر وقت بارش باران و برای روز ‌شنبه، قسمتی ابری، بتدریج افزایش ابر گاهی وزش باد به نسبت شدید و بارش باران و رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود.
هوای این شهر برای صبح فردا، پاک پیش بینی و پیاده روی، ورزش صبحگاهی هوازی و گردشگری شهری در ساعت ابتدایی صبح توصیه می شود.
در توصیه های گردشگری نیز آمده است: به دلیل وزش باد شدید، دمای احساسی از دمای واقعی کمتر است لذا هنگام حضور در فضای باز، صعود از کوه و ورزش در فضای باز به این نکته توجه شود.
هنگام بارش از سرعت خودرو کاسته و از اطراق و توقف در حواشی رودها و مسیل ها و مناطق شیب دار خودداری شود.
اداره کل هواشناسی اصفهان توصیه کرد: به دلیل وزش باد بسیار شدید از نزدیک شدن به دکل های برق و استقرار چادر در جنگل و روشن کردن آتش خودداری شود.
همچنین با توجه به پیش بینی وزش باد شدید در استان ، گلخانه داران نسبت به استحکام سازه گلخانه اقدام کنند.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94532/بارش-تگرگ-و-وزش-باد-شدید-اصفهان-را-فرا-می-گیرد
بستن   چاپ