پیام سپاهان
آبدهی چشمه لنگان فریدونشهر به بیشترین میزان رسید
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:02
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار فریدونشهر گفت: میزان آبدهی چشمه لنگان در این شهرستان به 24 متر مکعب بر ثانیه یعنی به بیشترین میزان خود رسید.
چشمه لنگان یکی از سرشاخه های زاینده رود در غرب اصفهان است.
ناصر اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : میزان آبدهی و خروجی چشمه لنگان در مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 500 لیتر در ثانیه بود.
وی با بیان ای نکه سال گذشته در همین ایام، 70 درصد چشمه های فریدونشهر خشک بود، تصریح کرد: در زمان حاضر همه چشمه ها و رودهای این شهرستان آب و جریان دارد.
فرماندار فریدونشهر با اشاره به اینکه چشمه لنگان در اوج آبدهی خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این چشمه، آب تعداد دیگری از رودخانه های این شهرستان در پایین دست به زاینده رود می ریزد که میزان خروجی آنها نیز فروردین امسال افزایش یافت.
اسدی اضافه کرد: میزان بارندگی ها در سال زراعی جاری در این شهرستان 670 میلی متر است درحالی که این عدد در مدت مشابه سال گذشته 140 میلی متر بود.
وی میزان بارش برف در شهر فریدونشهر از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را 330 سانتی متر و در ارتفاعات را 500 سانتی متر اعلام و خاطرنشان کرد: پیست اسکی فریدونشهر روزهای 11 و 12 فروردین بدلیل نامساعد بودن شرایط جوی تعطیل بود اما از 13 فروردین بازگشایی شد و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده برف مناسبی در آن موجود باشد.
به گزارش ایرنا، به دنبال بارش شدید برف و باران در شرق و غرب استان بسیاری از رودخانه های فصلی این مناطق جاری و برخی رودخانه های دائمی که به دلیل خشکسالی کم آب شده بودند دوباره لبریز شدند.
سد و تونل چشمه لنگان برای تأمین و انتقال آب به میزان 120 میلیون متر مکعب در سال و به منظور تامین آب کشاورزی و شرب حوضه زاینده رود در سال 1384 در فریدونشهر اصفهان به بهره برداری رسید.
این چشمه مسیری حدود 40 کیلومتری را تا الحاق به زاینده رود می پیماید.
شهرستان فریدونشهر با حدود 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب اصفهان است.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94533/آبدهی-چشمه-لنگان-فریدونشهر-به-بیشترین-میزان-رسید
بستن   چاپ