پیام سپاهان
حدود یک میلیون نفر مسافر در اماکن متبرکه اصفهان اسکان یافتند
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:32
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان از اسکان حدود یک میلیون نفر مسافر در اماکن متبرکه استان در ایام نوروز در راستای اجرای طرح آرامش خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت حدود چهار میلیون نفر بار زائر به زیارت بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان مشرف شدند.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط نا آرام جوی و بحران سیل در استان، تمامی مهمانسراها و سالن های آستان مقدس امامزادگان و مراکز دینی و متبرکه استان آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را داشت و بسیاری از آنها در این اماکن بصورت اضطراری اسکان داده شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان یادآور شد: سیلاب ها هیچ گونه خسارت و آسیبی به اماکن مقدس و بقاع متبرکه استان وارد نکرده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع 200 بقعه متبرکه در استان قابلیت اسکان مسافران نوروزی را داشت که از این تعداد 151 باب دارای سوئیت و زائرسرا هستند.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 319 بقعه متبرکه در استان افزود: این طرح از 28 اسفند 97 در جوار حرم مطهر این اماکن آغاز شد و تا روز 15 فروردین ادامه داشت.
وی اضافه کرد: در روز مبعث حضرت رسول(س) در 300 بقعه شاخص استان برنامه فرهنگی اجرا شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: طرح آرامش بهاری از جمله طرح های اداره اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز است که شامل بخش هایی همچون کودک، مشاور خانواده و قرآنی، پزشکی، کتابخوانی و مشاوره وقف است که در کنار مکان های مذهبی به ویژه امامزاده ها اجرا می شوند.
در استان اصفهان 718 باب امامزاده و 15 هزار و 200 موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 316 مسجد، 980 حسینه، حدود 150 حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود 45 هزار رقبه را شامل می شود.
/6022 / 6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94539/حدود-یک-میلیون-نفر-مسافر-در-اماکن-متبرکه-اصفهان-اسکان-یافتند
بستن   چاپ