پیام سپاهان
ترسیم آینده روشن، بهترین راهکار تشویق جوانان برای فراگیری هنر است
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:40
پیام سپاهان - اصفهان - موسیقیدان، خواننده و نوازنده پیشکسوت گفت: ترسیم آینده ای روشن و ایجاد فضای مناسب، بهترین راهکار تشویق جوانان برای فراگیری هنر بویژه موسیقی محسوب می شود.
محمدتقی سعیدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: دوستداران هنر بویژه موسیقی را باید در همه حال تشویق و راهنمایی کرد تا استعداد آن ها در مسیر درست و هدفمند شکوفا شود و چراغ هنر و موسیقی همواره روشن و پرنور باشد.
وی ادامه داد: حالات یاس و ناامیدی را باید از روحیه جوانان زدود و با تعلیم درست و اصولی راهشان را برای دستیابی به موفقیت های هنری هموار کرد.
این هنرمند درباره حال و احوال این روزهای موسیقی بخصوص موسیقی اصیل ایرانی اظهارداشت: پیش تر و در زمان های نه چندان دور هنر و ادب از جمله ضروریات زندگی روزمره افراد به شمار می رفت، اما هم اکنون این شرایط تغییر کرده و اهمیت به این مقوله ها از سوی مردم کاهش یافته که دلیل اصلی آن نگاه تجاری به هنر و موسیقی است.
سعیدی خاطرنشان کرد: هنر با دل و عرفان و معرفت رابطه مستقیم دارد، بنابراین موسیقی را نباید از مسیر معرفت خارج کرد.
این استاد موسیقی به آیین بزرگداشت استاد همایون خرم نوازنده ویولن، موسیقی دان و آهنگساز برجستهٔ ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین برنامه هایی به آشنایی نسل جوان با قدیمی ترها و بزرگان هنر کمک می کند و معتقدم باید شمار این رخدادهای فرهنگی هنری را افزایش داد.
استاد آواز موسیقی اصیل ایران برپایی این برنامه در یک مجموعه علمی صنعتی را اثربخش و مفید خواند و افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان از جمله مراکز علمی معتبر ایران و بین الملل محسوب می شود و پیشنهاد می کنم سایر مراکز علمی اصفهان و دیگر شهرها نیز ارتباط بیشتر خود با جهان موسیقی و بزرگان هنر را آغاز کنند.
وی با قرائت "امروز که در دست توام مرحمتی کن، فردا که شوم خاک چه سود اشک ندامت" مصراعی از غزل حافظ گفت: بهترین تجلیل ها و تکریم ها آن هایی است که در زمان حضور هنرمندان برگزار شود و نکوداشت و بزرگداشت در زمانی که هنرمند نزد ما نیست کمی از بار معنایی و ارزش آن می کاهد، با اینحال باز هم مفید و اثربخش است.
سعیدی، برگزاری بزرگداشت برای بزرگانی همچون استاد تاج اصفهانی، شهناز، ادیب خوانساری، کسایی و دیگر هنرمندان و ادبا را ضروری خواند.
به گزارش ایرنا، محمدتقی سعیدی، زاده 1331 اصفهان موسیقیدان، خواننده و نوازندهٔ سنتی ایرانی از شاگردان استاد جلال تاج اصفهانی، حسن کسایی و از چهره‌ های شاخص مکتب اصفهان به شمار می ‌رود.
وی تا کنون اجراهای صحنه ‌ای بسیاری داشته است که از جمله آن ‌ها می ‌توان به اجرا در تهران با گروه تاج در سال‌ های 93 و 96 اشاره کرد، این هنرمند در سال 69 به همراه حسن کسایی و جلیل شهناز در تور رادیوهای بین ‌المللی اروپا به اجرای برنامه پرداخته است.
سعیدی که از پیشکسوتان فرهنگ و هنر اصفهان و کشور محسوب می شود تاکنون در برنامه های هنری مرتبط دیگری نیز حضور داشته است که از جملهٔ آن‌ ها می ‌توان مستند «گوشه‌های اصفهان» و «بوی فروردین» را نام برد.
6020/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94549/ترسیم-آینده-روشن،-بهترین-راهکار-تشویق-جوانان-برای-فراگیری-هنر-است
بستن   چاپ