پیام سپاهان
توسعه صنعت گردشگری نیازمند برگزاری رویدادهای فرهنگی است
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:40
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار تیران و کرون گفت: تقویت گردشگری در این شهرستان به برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری متناسب با ظرفیت های منطقه نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، مجید حججی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نوروزگاه روستای جاجا این شهرستان افزود: برنامه های فرهنگی و هنری در حوزه گردشگری علاوه بر معرفی قابلیت های منطقه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای مردم به جذب مسافر کمک می کند.
وی بیان کرد: جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی در تیران و کرون با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های گردشگری طبیعی منطقه، مورد اقبال و توجه مسافران قرار می گیرد و این موضوع صنعت گردشگری را تقویت می کند.
فرماندار تیران و کرون به قابلیت های ویژه حوزه گردشگری این شهرستان اشاره و اضافه کرد : نزدیکی به مرکز استان، موقعیت جغرافیایی، ظرفیت های گردشگری تاریخی و طبیعی از جمله این ظرفیت هاست که با مشارکت تشکل های مردم نهاد و سرمایه گذاری بخش خصوصی به فرصت اقتصادی تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: ایجاد 2 نوروزگاه ها و ایستگاه ایمنی و سلامت در این دیاردستاوردهای خوبی از جمله معرفی شهرستان و بستری برای استراحت رانندگان و کاهش تصادفات را به همراه داشته است.
حججی با بیان این که باید نوروزگاه ها به یک مرکز دائمی در حوزه گردشگری تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در فصل تابستان مسافرت های هموطنان انجام می شود و دائمی بودن چنین مکان هایی خدمات رسانی را توسعه و هدف توسعه گردشگری را تقویت می کند.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه هفتگی گردشگری در منطقه اضافه کرد: در این کارگروه برنامه ریزی برای رونق صنعت گردشگری شهرستان به عنوان محور توسعه منطقه انجام می شود و با توجه به اهمیت موضوع این جلسه هفتگی تشکیل می شود.
همزمان با آغاز سال 98 نوروزگاه روستای تاریخی جاجا و کردعلیا در محور داران به اصفهان در تیران و کرون افتتاح شده است.
تیران وکرون دیار انگور، درهای سنگی و طبیعت سبز و آثار تاریخی و طبیعی مختلف با قدمت شش هزار ساله میزبان مسافران و گردشگران در مناطق تاریخی و طبیعی از جمله چشمه مرغاب، منطقه حفاظت شده دالانکوه و قمیشلو، چشمه شاهی، کوچه باغ های تیران و بناهای تاریخی از جمله مساجد، حمام، قبرستان ارامنه و دست کن ها و شهرزیرزمینی و محله های باستانی و درهای سنگی است.
این شهرستان با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته که در مسیر استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری و شهرستان های غرب اصفهان قرار گرفته است.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94550/توسعه-صنعت-گردشگری-نیازمند-برگزاری-رویدادهای-فرهنگی-است
بستن   چاپ