پیام سپاهان
بقاع متبرکه اصفهان مکانی امن برای گردشگران بود
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:44
پیام سپاهان - اصفهان- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف اصفهان گفت : بقاع متبرکه این استان مکانی امن برای مسافران و گردشگران در شرایط ناآرام جوی بوده است.
حجت الاسلام ولی الله روان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به شرایط نا آرام جوی و بحران سیل در استان، مراکز دینی بسیاری از مسافران و گردشگران را اسکان دادند.
وی بیان کرد: سیلاب ها خسارتی به این مراکز دینی وارد نکرده و مهمانسراها و سالن های آستان مقدس امامزادگان برای اسکان اضطراری پیش بینی و این خدمات به هموطنان ارائه شد.
وی ادامه داد: 200 بقعه متبرکه در این منطقه قابلیت اسکان مسافران را دارند که 151 باب آن دارای سوئیت و زائرسرا هستند و در نوروز امسال بیش از یک میلیون نفر در این مراکز دینی اسکان داده شدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف اصفهان با بیان این که طرح آرامش بهاری در 319 بقعه متبرکه این استان اجرا شد، خاطرنشان کرد: چهار میلیون زائر از خدمات این طرح استفاده کردند.
وی اضافه کرد: خدمات رسانی مسافران تا پایان طرح نوروزی ادامه دارد و در روز مبعث حضرت رسول(س) در 300 بقعه شاخص استان برنامه فرهنگی اجرا می شود که هشت باب آن شامل برنامه هایی با چهره های ملی است.
طرح آرامش بهاری از جمله طرح های اداره اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز است که شامل بخش هایی همچون کودک، مشاور خانواده و قرآنی، پزشکی، کتابخوانی و مشاوره وقف است که در کنار مکان های مذهبی به ویژه امامزاده ها دایر می شود.
در استان اصفهان 718 بقعه متبرکه وجود دارد که رتبه نخست کشوری را دارد.
این استان بیش از 15 هزار موقوفه به ثبت رسیده که شامل مساجد، حسینیه ها، تکایا، حوزه های علمیه، بیمارستان ها، دارالشفاها ، دارالقرآن ها و موقوفه های منفعتی است.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94556/بقاع-متبرکه-اصفهان-مکانی-امن-برای-گردشگران-بود
بستن   چاپ