پیام سپاهان
اقامت گردشگران نوروزی در اصفهان 9 درصد افزایش یافت
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:46
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.
فریدون الله یاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس از 28 اسفند پارسال تا سیزدهم فروردین 2 میلیون و 710 هزار گردشگر نوروزی در این استان اقامت داشتند.
وی اظهارداشت: در این مدت حدود 6 میلیون و 102 هزار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان، بیشترین بازدیدهای ثبت شده در ایام یاد شده را از مجموعه های تاریخی بدون دریافت ورودی مانند میدان نقش جهان و سی و سه پل ذکر کرد و گفت: پربازدید ترین اماکن دارای ورودی به ترتیب شامل باغ فین کاشان، چهلستون و عالی قاپو بوده است.
وی خاطرنشان کرد: نوسانات جوی و بارش ها در استان هیچ خللی در میزان بازدید از بناها و اقامت ها نداشته است.
الله یاری یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی هایی که برای مواقع بحران و حوادث احتمالی در استان صورت گرفت، کار اسکان گردشگران با اطلاع رسانی و هدایت راهنمایان شهردای از کمپ های روباز به اماکن سرپوشیده و سالن های ورزشی به سرعت و به نحو عالی صورت گرفت.
وی، همچنین به افزایش 70 درصدی کنترل و نظارت های بازرسان در این ایام در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بسیاری از گردشگران به راحتی در تماس با سامانه ملی سفر 09629 اطلاعات مورد نیاز از اماکن گردشگری را دریافت کردند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان، مزد آباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در تعطیلات نوروز است.
بر اساس آمار موجود در تعطیلات نوروزی سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر به استان اصفهان سفر کردند.
/6026/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94558/اقامت-گردشگران-نوروزی-در-اصفهان-9-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ