پیام سپاهان
اصفهان، بهشتی زمینی برای تفرج
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:48
پیام سپاهان - اصفهان- اصفهان با طبیعتی چهار فصل، آثاری تاریخی و کهن باشکوه، سوغات چشم نواز و گز شیرینش مقصدی بکر و بهشتی زمینی برای تفرج گردشگران داخلی و خارجی است.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در تعطیلات نوروز است.
در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان پیش بینی کرده است که شمار گردشگران این استان تا پایان تعطیلات نوروزی به بیش از سه میلیون نفر برسد.
50 درصد از آمار گردشگران استان مربوط به شهر تاریخی اصفهان بوده که در برخی از روزها میزان گردشگران شهرستانی نسبت به شهر اصفهان افزایش داشته است.
ظرفیت مکان های اقامتی در استان اصفهان برای هر شب به 420 هزار نفر رسیده که در مقایسه با نوروز سال گذشته 90 هزار نفر بیشتر شده است.
بازگشایی آب زاینده رود و هزینه بالای سفرهای خارجی مهمترین عامل افزایش جمعیت گردشگران بوده که اصفهان را جز استان هایی با بیشترین آمار بازدید کننده قرار داده است.
زاینده رود به طول 380 کیلومتر از ارتفاعات چلگرد در چهار محال و بختیاری و نیز کوه های فریدونشهر به شکل رودهای کوچک از هم جدا سرچشمه گرفته و پس از درآمیختن در دریاچه سد زاینده رود، به صورت یک رودخانه به سمت اصفهان و تالاب گاوخونی جاری می شود.
این رودخانه به عنوان بزرگترین جریان آبی منطقه مرکزی ایران در سال های گذشته به دلیل خشکسالی، افزایش برداشت و سو مدیریت منابع آبی درمنطقه پایین دست خشک شده بود.
خبرنگار ایرنا به حاشیه زاینده رود رفت تا نظرات گردشگران را درباره وضعیت اصفهان در نوروز و امکانات، مشکلات و کمبودهای موجود جویا شود.
رحیم حسینی مسافری که از خوزستان به اصفهان سفر کرد درباره این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: اصفهان نسبت به سایر کلانشهرها شهر مرتب و تمیزتری است که در مدت اقامتمان در آن آلودگی صوتی حس نکردیم.
وی افزود: اصفهان به لحاظ ظاهری و بصری فضای سبز خوبی دارد و دلنواز است.
این گردشگر نوروزی اصفهان را شهر خوبی برای سیاحت برشمرد و ادامه داد: مشکل خاصی در حین سفر خود به اصفهان ندیدیم و همه چیز با برنامه بود.
رضا معاشری مسافری از شهر نیشابور گفت: برای اولین بار است به اصفهان آمده ام و مورد خاصی ندیدم و نواقصی هم اگر باشد ما ندیدیم.
همچنین محمد از تهران به ایرنا گفت: در این چند روزی که به شهر شما آمده ام بسیار لذت بردم و به راستی پذیرایی و مهمان نوازی اصفهانی ها بسیار عالی است.
وی که هوای تهران را بسیار سرد ذکر کرد ادامه داد: اصفهان هوای بسیار خوبی دارد و از هوا و منظره اصفهان لذت بردیم.
این مسافر تصریح کرد: ما برای اسکان یک مکان را از قبل تدارک دیده بودیم اما وقتی آمدیم کمپ هایی برای اسکان مسافران در شهر دیدیم که در آن جا صبحانه خوردیم و خاطرات بسیار خوشی با خود از اصفهان می بریم.
احمدی که اصالتا نایینی است می گوید: من ساکن تهرانم و برای سفر به اصفهان آمده ام.
او بیان کرد: در سه روز گذشته از پل های تاریخی، آکواریوم و باغ پرندگان اصفهان و سایر اماکن تاریخی این شهر بازدید کردیم و در جریان سفرمان به اصفهان مشکل و کمبودی احساس نکردیم و همه چیزعالی بود.
دولت نیا به همراه همسرش از شهر رشت به اصفهان سفر کرد، او به خبرنگار ایرنا گفت: اصفهان فوق العاده است و امیدوارم که آب رودخانه آن همیشه جاری و فضای سبز آن همیشه سرسبز باشد.
وی اظهارداشت: اصفهانی ها باید با شدت و حدت از آثار تاریخی شهرشان حفاظت کنند زیرا این بناها سرمایه های عظیمی برای این شهر محسوب می شوند.
این هموطن اصفهان را شهری بسیار تمیز با شهروندانی شاد و مهمان نواز دانست و افزود: قبل از سفر به اصفهان صحبت های منفی از مردمان آن شنیده بودم اما با آمدن به این شهر نظرم به طور کامل متفاوت شد.
وی اضافه کرد : از دوستان شنیده بودم سال گذشته رودخانه اصفهان جاری نبود و تمام زیبایی های آن را تحت تاثیر خود قرار داده بود ولی امسال با جاری شدن آب در شهر، جریان زندگی و شادی در آن به وضوح قابل رویت است.
اما راهنمای مسافران نوروزی که در محدوده پل بزرگمهر تا پل خواجو برای راهنمایی گردشگران با دوچرخه گشت زنی می کند گفت: نوروز امسال تعداد مسافران بسیار بیشتر از سال های گذشته بوده است.
امیرحسین محسن پور خاطرنشان کرد: از ابتدای نوروز بیشترین سوالات مسافران از راهنمایان مسافران نوروزی در خصوص ایستگاه های دوچرخه، سرویس های بهداشتی و نمازخانه بوده است.
وی افزود: آثار تاریخی یکی از پرسش های متداول گردشگران است که با ارائه بروشورهای از پیش تهیه شده آن ها را درخصوص نشانی بناهای تاریخی و ساعت بازدید راهنمایی می کنیم.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار موجود در تعطیلات نوروزی سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر به استان اصفهان سفر کردند.
برخی از مسافران ترافیک شهری و کمبود توفقگاه خودرو را از جمله چالشهای شهر اصفهان برشمردند و تاکید کردند که مسوولان امر باید برای این مشکلات تدابیری بیندیشند.
آنان گفتند که اصفهان شهر بین المللی است اما ارایه خدماتش به مسافران و گردشگران در همه زمینه نیز باید با چنین نگرشی انجام شود که متاسفانه این مهم اکنون کم رنگ است.
طبق آخرین آمار ستاد مرکزی تسهیلات سفر کشور، از 28 اسفندماه 97 تا9 فروردین ماه 34 میلیون نفر سفر کرده اند که در این مدت میزان ورود گردشگران خارجی در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته 31 درصد رشد داشته است.
7135/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94559/اصفهان،-بهشتی-زمینی-برای-تفرج
بستن   چاپ