پیام سپاهان
گروهی از خسارت دیدگان سیل سمیرم در خانه های استیجاری ساکن شدند
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:50
پیام سپاهان - اصفهان- 23 خانوار از حدود 100خانواده خسارت دیده از سیل و آبگرفتگی های روزهای اخیر سمیرم در منازل استیجاری ساکن شدند.
به گزارش ایرنا، سیلاب و آبگرفتگی های روزهای گذشته بیش از یکهزار میلیارد ریال خسارت به بخش ها و زیر ساخت های شهرستان کوهستانی سمیرم وارد و حدود 150 خانوار را مجبور به ترک ساختمان ها و اسکان اضطراری در محل های دیگر کرد.
بیشتر خانه های خسارت دیده از سیل و آبگرفتگی های اخیر در دو محله قلعه در شمال و کوشک در مرکز شهر سمیرم واقع شده اند.
با فروکش کردن سیلاب و آبگرفتگی و کاهش بارندگی های بهاره، خانوارهای ساکن در سه مدرسه تعیین شده برای اسکان اضطراری در شهر سمیرم از دو روز گذشته مدارس را ترک کرده و در خانه های استیجاری ساکن شده اند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم که بخش عمده خرابی ها و خسارت های سیل به خانوارهای تحت پوشش این نهاد مربوط می شود در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: از 23 خانواری که در 2 روز اخیر خانه اجاره کرده اند 16 خانواده مددجوی بهزیستی و کمیته امداد هستند.
علیقربان افشاری روز شنبه افزود: هفت خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و تلاش ها برای اسکان موقت 25 خانواده ای که در خانه اقوام خود ساکن شده اند نیز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه چهار خانوار تحت پوشش بهزیستی نیزدر مهمانسرای این اداره سکونت دارند ادامه داد: سه خانوار غیر سمیرمی ساکن در بافت فرسوده محله قلعه و سه خانوار دیگری که در مدت سیلاب در مدارس ساکن بودند نیز با وجود پیگیری ها و صحبت های زیاد با آنها، حاضر به اجاره خانه ای دیگر با ودیعه دولت نشده اند.
محمد نادری سمیرمی مدیر آموزش و پرورش سمیرم نیز با بیان اینکه 23 مدرسه شامل 120 کلاس در تعطیلات نوروزی برای مسافران در نظر گرفته شده بود ، گفت: پنج باب مدرسه با مصوبه ستاد مدیریت بحران برای اسکان اضطراری خسارت دیدگان سیل اخیر در نظر گرفته شد.
وی همچنین به تخریب جزیی و خسارت دیدن حدود 35 ساختمان آموزشی سمیرم نیز اشاره کرد و گفت: 900 متر دیوار مدرسه خراب شد و آب باران به حدود چهار هزارمتر سقف مدرسه نفوذ کرد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم نیز در همین پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: هر تصمیم و مصوبه ا ی که هیات وزیران و دولت برای خسارت دیدگان سیل و سیلاب بگیرد در سمیرم نیز اجرا خواهد شد.
روح الله افشاریان با بیان اینکه مطابق مصوبه ستاد مدیریت بحران 2 راهکار موقت و دائم برای خانوارهایی که ساختمان آنها قابل سکونت نیست در نظر گرفته شده است.
وی تشریح کرد: هر 2 خانواری که خانه های آنها قابل سکونت نیست می توانند یک پلاک مسکونی 2 طبقه از واحدهای ساختمانی بنیاد مسکن در فاز 2 شهرک آبشار را با شرایط مصوب دولت تحویل بگیرند.
وی افزود: بقیه نیز در صورت تمایل می توانند خانه تخریب شده خود را بازسازی یا مرمت کنند.
به گفته افشاریان، شهرداری و اداره راه و شهرسازی در حال مشخص کردن نحوه ساخت و ساز در بافت های فرسوده و قدیمی هستند تا این گروه نیز بتوانند از تسهیلات مصوب دولتی استفاده کنند.
وی گفت: بیش از 50 درصد ساختمان های مسکونی بافت های فرسوده شهری سمیرم در مرحله اول باید نوسازی شود.
مدیر بنیاد مسکن سمیرم اظهار داشت: حدود 115 واحد مسکونی در شهرهای حنا، ونک و کُمه نیازبه بازسازی دارند.
در سال زراعی جاری 600 میلیمتر بارندگی در سمیرم و بالای 700 میلیمتر بارش در روستاها و مناطق واقع شده در دامنه دنا و زاگرس مرکزی این شهرستان ثبت شده است.
/6022 / 7147

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94563/گروهی-از-خسارت-دیدگان-سیل-سمیرم-در-خانه-های-استیجاری-ساکن-شدند
بستن   چاپ