پیام سپاهان
مبلغ ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی سمیرم تأمین می شود
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:58
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از تأمین مبلغ ودیعه مسکن مددجویان زیر پوشش این نهاد که در سیل و بارش های اخیر خسارت دیدند، خبر داد.
مرضیه فرشاد روز پنجشنبه در حاشیه سفر و بازدید معاون پیشگیری بهزیستی کشور به همراه دبیر ستاد مسکن مددجویان این سازمان از خانه های آسیب دیده خانوارهای زیر پوشش بهزیستی سمیرم، به خبرنگار ایرنا گفت: این مبلغ ودیعه(رهن) در هر منطقه متفاوت است و پس از اعلام مبلغ از سوی فرمانداری با عقد قرارداد، به حساب صاحب خانه ای که مددجو در آن ساکن شده واریز خواهد شد.
به گفته وی پیگیری این موضوع به سرعت امروز انجام و مبلغ ودیعه یکی از مددجویان سمیرمی تامین شد و وی می تواند فردا در منزل استیجاری ساکن شود.
وی با تاکید بر این که هر مصوبه ای که هیأت دولت برای سیل زدگان و خسارت دیدگان در نظر بگیرد در همه استان ها اجرا می شود، اظهارداشت: 10 خانوار زیر پوشش بهزیستی سمیرم طبق شرایطی که فرمانداری اعلام خواهد کرد می توانند از شرایط مسکن مهر و واحدهای خالی بنیاد مسکن این منطقه استفاده کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه دولت و همچنین تصمیم مدیران ارشد شهرستان هر محل و فضایی برای آسیب دیدگان در نظر گرفته شود کمک 100 میلیون ریالی ما بصورت بلاعوض و آورده مددجو در اختیار آنها قرار می گیرد.
فرشاد تصریح کرد: علاوه بر این 100 میلیون ریال اعتبار بلاعوض دیگر در قالب تسهیلات 300 تا 500 میلیون ریالی کم بهره تسهیل گری بافت های فرسوده از طرف بنیاد مسکن و معرفی بهزیستی، در اختیار واجدان شرایط قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه علاوه بر 10 واحدی که به طور کامل تخریب شدند 150 واحد در معرض خطر تخریب هستند، تصریح کرد: در بازدیدهای امروز معاون پیشگیری سازمان قول پیگیری جدی این مسایل در مرکز داده شد.
به گفته فرشاد، خانه های 13 مدجوی زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) هم که به نوعی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند یا دارای معلول در منزل هستند تخریب شده و قابل سکونت نیست.
مدیرکل بهزیستی اصفهان با یادآوری اینکه شرایط خانه های تخریبی مددجویان در فریدونشهر به مراتب از سمیرم بهتر است ابراز امیدواری کرد به سرعت مسایل مددجویان این نهاد حل و فصل و برنامه ها نهایی شود.
وی در همین ارتباط به بازدید مجید رضازاده معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشورمان از تنها کمپ ترک اعتیاد شهر سمیرم اشاره و اضافه کرد: ساختمان این مجموعه نیز نواقصی دارد و حتی استفاده از بخشی از این ساختمان را ممنوع اعلام کردیم.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، آبگرفتگی و سیلاب شرایط ساختمان کمپ ترک اعتیار سمیرم را بدتر کرده که در همین رابطه مقرر شد در مکاتبه ای با استاندار اصفهان این مورد خاص پیگیری و کمپ به ساختمانی دیگر منتقل شود.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی به همراه دبیر مسکن مددجویان این نهاد و جمعی از مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران سمیرم از پنج واحد ساختمانی تخریب شده از سیل و بارندگی های اخیر مددجویان بهزیستی سمیرم بازدید کردند.
سیلاب و آبگرفتگی های روزهای گذشته بیش از یکهزار میلیارد ریال خسارت به بخش ها و زیر ساخت های شهرستان کوهستانی سمیرم وارد و حدود 150 خانوار ساکن در بافت فرسوده و خانه های قدیمی شهر سمیرم و سایر شهرهای این شهرستان را مجبور به ترک ساختمان ها و اسکان اضطراری در مدارس کرد.
به گزارش ایرنا، یکهزار و 664 مددجو زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان سمیرم هستند، از این تعداد مددجوی دارای پرونده، 985 نفر مستمری بگیر بهزیستی و 685 نفر مستمری بگیر در حیطه توانبخشی هستند.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94570/مبلغ-ودیعه-مسکن-مددجویان-بهزیستی-سمیرم-تأمین-می-شود
بستن   چاپ