پیام سپاهان
هفت تن مواد غذایی از کاشان به مناطق سیل زده لرستان ارسال شد
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:59
پیام سپاهان - کاشان - رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: محموله هفت تنی مواد غذایی از محل موقوفات این شهرستان به مناطق سیل زده استان لرستان فرستاده شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر توسلی روز پنجشنبه به خبرنگاران بیان کرد: محموله با ارزش بیش از چهار میلیارد ریال و شامل برنج، ماکارونی و سایر اقلام ضروری است.
وی افزود: ارسال این کالاها نه تنها سبب برطرف شدن بخشی از نیاز سیل زدگان و کاهش رنج آنان می شود، بلکه حس نوع دوستی و محبت را در میان مردم تقویت می کند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان عنوان کرد: افراد خیراندیش وقف ها را برای گره گشایی و برطرف کردن مشکلات قرار می دهند و بر همین اساس این میزان کالا از محل موقوفات منطبق شهرستان برای کمک به سیل زدگان استان لرستان فرستاده شد‌.
دوشنبه 12 فروردین به علت بارندگی شدید، رودخانه خرم رود و رودخانه های شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در لرستان طغیان و سد مروک دورود سرریز کرد.
جاری شدن سیلاب خسارت های فراوانی به بخش های زیربنایی، کشاورزی، مسکونی و دیگر حوزه های استان لرستان وارد کرده است.
وی در ادامه یادآور شد: در شب عید امسال نیز از محل موقوفات منطبق کاشان نزدیک به 2 تن برنج برابر نیت واقفان خیراندیش با عنوان برنج شب عید بین اهالی واجد شرایط روستاهای ارمک، مرق، جوشقان و استرک از توابع این شهرستان توزیع شد.
2 هزار و 284 موقوفه در شهرستان کاشان وجود دارد که این وقف ها شامل 644 باب مسجد، 94 حسینیه، 2 زینبیه، چهار آرامستان، 12 تکیه، سه دارالقرآن و یک هزار و 525 مورد نیز مربوط به سایر وقف ها است.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94571/هفت-تن-مواد-غذایی-از-کاشان-به-مناطق-سیل-زده-لرستان-ارسال-شد
بستن   چاپ