پیام سپاهان
جاده روستاهای دشتبال و سرباز در سمیرم مسدود است
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:28:04
پیام سپاهان - اصفهان- مسیر دسترسی به روستاهای دشتبال و سرباز از توابع بخش پادنای علیا در جنوب سمیرم در پی بارش های اخیر و رانش کوه مسدود است.
فرماندار سمیرم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش های پی درپی بازگشایی مسیر روستاهای سرباز و دشتبال را با مشکل مواجه کرده اما تلاش راهداران برای مرمت این راه ادامه دارد.
محمدرضا عسگریان درباره قطع برق روستای دشتبال هم گفت: برق روستا بعد از 48 ساعت با تلاش امور برق منطقه وصل شده است.
وی همچنین به وضعیت نامناسب جاده دسترسی سمیرم اصفهان به سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و از مردم و مسافران خواست تا بهتر شدن وضعیت این جاده از این مسیر تردد نکنند.
فرماندار سمیرم با بیان اینکه جاده سی سخت کوهستانی و در دل زاگرس واقع شده است تصریح کرد: امکان ریزش سنگ در این مسیر وجود دارد و وضعیت بارش های چند روز اخیر شرایط نامناسبی را دراین مسیرایجاد کرده است.
عسگریان افزود :استاندار اصفهان در سفر به سمیرم و مناطق مختلف این خطه از پل‌های تخریب شده، رودخانه ها، سد حنا و بافت فرسوده آسیب دیده این منطقه بازدید کرد.
فرماندار سمیرم تاکید کرد: شرایط آب و هوایی در 2 روز گذشته بهتر شده و کار بازسازی و عملیات راهداری سرعت بهتر گرفته است.
وی با بیان اینکه وضعیت آب آشامیدنی 21 روستا در بخش پادنای سمیرم با وجود فروکش کردن سیلاب و بارندگی ها هنوز قابل آشامیدن نیست ادامه داد: کارکنان اداره آب روستایی شبانه روز در حال کار و تلاش برای بهبود این وضعیت هستند.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر آب آشامیدنی این روستاها در جنوب سمیرم با توزیع آب معدنی تامین می شود.
سیلاب و آبگرفتگی های روزهای گذشته بیش از یکهزار میلیارد ریال خسارت به بخش ها و زیر ساخت های سمیرم وارد و حدود 150 خانوار ساکن در بافت فرسوده و خانه های قدیمی مرکز شهرستان و سایر شهرهای این شهرستان را مجبور به ترک ساختمان ها و اسکان اضطراری در مدارس کرد.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.
6022/ 7147

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94576/جاده-روستاهای-دشتبال-و--سرباز-در-سمیرم-مسدود-است
بستن   چاپ