پیام سپاهان
رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان:
باغ فین کاشان سومین ابنیه پربازدید کشور در تعطیلات نوروزی بود
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:52:18
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: 920 هزار گردشگر از ابنیه های تاریخی کاشان بازدید کردند و باغ فین سومین ابنیه تاریخی پر بازدید کشور شناخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهران سرمدیان پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان ضمن اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی ویژه ایام نوروز اظهار داشت: در راستای ایجاد هماهنگی‌های لازم برای سفرهای نوروزی گردشگران به کاشان، چهار جلسه قبل از نوروز و دو جلسه در طول ایام نوروز برگزار شد و کمیته‌های مختلفی همچون کمیته انتظامی و ترافیکی به ریاست سرهنگ علی پورکاوه، کمیته خدمات سفر به ریاست سعید ابریشمی راد، کمیته امداد و نجات سیدمنصور میرابوطالبی و غیره نیز در این ارتباط ایجاد شد.
وی ضمن تشکر از همکاری تمامی ارگان‌های مختلف در طول اجرای طرح نوروز افزود: 6 دستگاه اتوبوس واحد در راستای انتقال مسافرین در محدوده باغ فین کاشان تدارک دیده شده بود، قطار گردشگری نیز در این محدوده پذیرای مسافران نوروزی بود و ایستگاه‌های امنیت و سلامت نیز در پنج منطقه ورودی شهر مستقر و به ارائه خدمات مشغول بودند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از تهیه و تدوین بیش از 100 هزار نقشه گردشگری و بروشور خبر داد و ابراز داشت: طرح ترافیکی و انتظامی ویژه ایام نوروز و جانمایی پارکینگ‌ها نیز ویژه این ایام در محدوده اماکن تاریخی توسط کمیته‌های مربوطه تهیه و به مرحله اجرا درآمد و 30 حسینیه و 130 مدرسه نیز برای اسکان مسافران نوروزی ساماندهی شده بود.
وی از تشدید بازرسی توسط ارگان‌های مربوطه در طول ایام نوروز خبر داد و گفت: نصب المان‌های نوروزی ویژه این ایام توسط کمیته اسکان و رفاه انجام شد و نظرسنجی الکترونیکی در مبادی خروجی شهر نیز پیش بینی و اجرا شد عملکرد نیز به صورت روزانه مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.
سرمدیان با بیان اینکه 920 هزار نفر از 28 اسفند 97 لغایت 16 فروردین 98 از اماکن تاریخی کاشان بازدید کردند، اظهار داشت: بالغ بر 921 هزار نفر در کاشان اقامت دائم داشتند به نحوی که باغ فین با بیش از 220 هزار بازدیدکننده در صدر اماکن تاریخی بازدید شده استان اصفهان بود و در جایگاه سوم پربازدیدترین ابنیه‌های تاریخی کشور نیز قرار گرفت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94624/باغ-فین-کاشان-سومین-ابنیه-پربازدید-کشور-در-تعطیلات-نوروزی-بود
بستن   چاپ