پیام سپاهان
امام جمعه موقت کاشان:
آحاد ملت ایران به یاری سیل‌زدگان کشور بشتابند
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:52:22
پیام سپاهان - کاشان - امام جمعه موقت کاشان گفت: لازم است هر ایرانی به هر مقدار که می‌تواند در راستای کمک به مردم سیل زده کشورمان کمک کند تا از این جنگ طبیعت سربلند بیرون بیاییم.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان، ضمن اشاره به تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران توسط امام راحل اظهار داشت: تاریخ بشریت به غیر از زمان پیامبر اکرم (ص) چنین نظامی را که بر پایه توحید بنیان شده بود، به خود ندیده است و این لطفی بوده که خدای متعال به ملت ایران عنایت کرده است و بر همین اساس شالوده این انقلاب بر اساس پایه‌های نهضت توحیدی پیامبر بنا شده است.
وی با بیان اینکه پایه‌های نهضت پیامبر بر دو اصل توحید و اجتناب از طاغوت استوار است، افزود: توحید به معنی پیروی از خدا و پرهیز از هوای نفس و نه گفتن به شیطان و انسان‌های شیطان صفت است و بر همین اساس از زمانی که پرچم توحیدی پیامبر برافراشته شد نهضت‌های طاغوتی به مبارزه با این نهضت پرداختند و تا به امروز نیز ادامه دارد.
راه اندازی جنگ‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی علیه نظام جمهوری اسلامی
امام جمعه موقت کاشان ضمن اشاره به راه اندازی جنگ‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی علیه نظام جمهوری اسلامی ابراز داشت: راه اندازی اسلام هراسی در غرب به آن دلیل است که دشمنان ما از اسلام هراس دارند و منافع خود را در خطر می‌بینند زیرا اسلام تاکید داشته تا به ظالم تکیه نکنیم و از حق مظلوم نیز دفاع کنیم و از سویی بر اساس قرآن باید با رحمت با یکدیگر برخورد کرده، به فکر یکدیگر باشیم و با دشمن به شدت برخورد کنیم.
وی با بیان اینکه ملت ایران تاکنون سه جنگ را به خود دیده است، گفت: مردم در این شرایط باید به فکر یکدیگر باشند نه آنکه برای منفعت بردن از این شرایط جیب طمع بدوزند، بر همین اساس در این شرایط باید همه به فکر یکدیگر باشیم و به یکدیگر رحم کنیم تا خداوند نیز به ما رحم کند.
اسلامی تبار ضمن اشاره به وقوع سیل اخیر در شمال و غرب کشور اظهار داشت: این سیل که به نوعی جنگ طبیعت با انسان محسوب می‌شود، خسارات سنگینی را به مردم آن منطقه تحمیل کرده است و بر همین اساس مردم باید مردانه وارد میدان عمل و کمک به سیل‌زدگان شوند چرا که هم وطنان آنها تا دیروز همه چیز داشتند و امروز هیچ ندارند.
وی با بیان اینکه هلال احمر جهانی بر اساس تحریم‌ها نتوانستند به ما کمک کنند، افزود: لازم است هرکس به هر مقدار که می‌تواند در راستای کمک به مردم سیل زده کشورمان کمک کند تا از این جنگ طبیعت سربلند بیرون بیاییم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94627/آحاد-ملت-ایران-به-یاری-سیل‌زدگان-کشور-بشتابند
بستن   چاپ