پیام سپاهان
کاهش دغدغه فعالان اقتصادی برای رونق تولید ضروری است
یکشنبه 18 فروردین 1398 - 9:16:00 AM
ایرنا
پیام سپاهان- زهرا سعیدی افزود: شماری از فعالان اقتصادی از کاغذبازی اداری و پاسخگویی ناکافی مربوط گلایه دارند در حالی که در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید دغدغه های آنها را کاهش دهیم و زمان بیشتری برای پاسخگویی به آنها در نظر بگیریم.
وی ادامه داد: اگر در مدت زمانی با مشکلاتی مانند مساله گوشت مواجه هستیم می طلبد که وزارت جهاد کشاورزی پاسخگویی به فعالان و سرمایه گذاران این حوزه را بیشتر کند.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه جزیی نگری در این شرایط جنگ اقتصادی مهم است نه کلی نگری، یادآور شد: بعنوان مثال چندی پیش تذکرهایی داده شد که پیازهای کشت شده از سه ماه قبل، پیش خرید شدند که اگر به آن توجه می شد امروز این مشکلات و افزایش قیمت را نداشتیم.
سعیدی با بیان این که ما باید مراقب آرامش جامعه و پیامدهای اجتماعی چنین وضعیتی باشیم، افزود: اگر این قضیه مدیریت شده بود چنین التهابی پیش نمی آمد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی یکی از راهکارهای تحقق شعار رونق تولید را خروج منطقی از جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه ذکر و تصریح کرد: برخی از شرایط بوجود آمده به سوء مدیریت ها بر می گردد که باید آنها را رفع کنیم.
وی با اشاره به این که شاید باید برخی پیش بینی ها در 40 سال گذشته درباره رسیدن به چنین روزهایی می شد، افزود: ضعف در برخی تصمیم گیری برای مدیریت بحران خود را در این جنگ اقتصادی نشان می دهد.
وی با بیان این که برای رونق تولید باید حمایت از فعالان اقتصادی و اشتغال را در دستور کار داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حفظ اشتغال موجود اهمیت ویژه ای دارد.
به تاکید وی دولت باید خلاء های موجود برای رونق تولید را شناسایی و آنها را بصورت لایحه به مجلس ارائه کند تا قو مقننه با اصلاح قوانینی مانند مالیاتی و قاچاق کالا این مشکلات را رفع کند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاحات قانون مالیات بر ارزش افزوده انجام شده و در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس قرار دارد، ادامه داد: بخشی از کار قانون مبارزه با قاچاق انجام شد و بخشی برای اصلاحات قضایی به کمیسیون قضایی برگشت.
سعیدی با تاکید بر اینکه سه قوه باید کمر همت برای رونق تولید ببندند، گفت: برخورد جدی تر با مفسدان اقتصادی در این راه ضروری است و اگر کسی خواسته یا ناخواسته سر سوزنی به بیت المال تعرض کرد از او پاسخ بخواهیم و اگر لازم است توبیخ شود.
وی استفاده از نخبگان علمی و دانشگاهی برای عبور از این دوران سخت را اجتناب ناپذیر دانست و اضافه کرد: مردم هم باید بدانند که شرایط جنگ قرار داریم و شاید برخی کارها بدلیل سهل انگاری نیست بلکه مسائلی مانند کمبود بودجه مطرح است.
رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال 1398 به عنوان سال «رونق تولید» تاکید کردند که راه حل مشکل معیشت مردم از جمله رونق تولید است.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94643/کاهش-دغدغه-فعالان-اقتصادی-برای-رونق-تولید-ضروری-است
بستن   چاپ