پیام سپاهان
پس از گلستان و لرستان
اصفهان به یاری سیل زدگان خوزستان می شتابد
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 19:53:00
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان از آمادگی این استان برای کمک به سیل زدگان خوزستان خبر داد و گفت: اصفهان از صبح امروز(شنبه) به عنوان استان مُعین خوزستان برای کمک به سیل زدگان این استان جنوبی کشور انتخاب شد.
عباس رضایی روز شنبه در ششمین جلسه فوق العاده مدیریت بحران استان که در استانداری برگزار شد، افزود: وزیر کشور، اصفهان را همراه با پنج استان دیگر به عنوان استان مُعین خوزستان معرفی کرد.
وی اضافه کرد: بدنه کارشناسی استان موجب شد تا وزیر کشور در ابلاغیه خود، اصفهان را مقدم بر استان های دیگر برای کمک رسانی به سیل زدگان خطاب کند.
وی با اشاره به تلاش دستگاه های اجرایی و مردم اصفهان برای کمک رسانی به هموطنان سیل زده در استان های گلستان و لرستان گفت: تا صبح امروز، استان مُعین لرستان بودیم اما به دلیل بحرانی شدن وضعیت خوزستان و اینکه باید پنج شهر در معرض سیل این استان هرچه سریعتر تخلیه شوند، وزیر کشور، اصفهان را به همراه پنج استان دیگر برای امدادرسانی به هموطنان ساکن در این استان جنوبی کرد.
استاندار اصفهان ادامه داد: این بحران اکنون برای خوزستان، لرستان و گلستان بوجود آمده است و تضمینی ندارد که در استان ما هم رخ ندهد بنابراین وظیفه ملی و دینی ماست که به یاری هموطنان سیل زده بشتابیم.
وی با اشاره به اینکه خانه های بسیاری از هموطنان در شهرهای آق قلا و الیگودرز تخریب شده است، گفت: با کمک سازمان های مردم نهاد می توانیم زمینه اسکان هموطنانی که در این شهرها خانه هایشان تخریب شده است را در استان اصفهان فراهم کنیم.
رضایی گفت: استان اصفهان در روزهایی که خود دچار بارش شدید برف، سیل و طوفان شده بود به یاری هموطنان سیل زده در گلستان و لرستان شتافت و مدیریت استان توانست تدابیر لازم را برای مقابله با بحران های پیش رو بیندیشد و برغم اینکه در یک روز، غرب استان با بارش شدید برف، جنوب با سیل و شرق با طوفان مواجه بود، مشکل حادی برای این استان بوجود نیامد.
وی در عین حال با بیان اینکه نباید مشکلات را بزرگنمایی کرد، اظهار داشت: برای غلبه بر بحران ها و برون رفت از شرایط موجود باید امیدآفرین باشیم و مردم را به آینده امیدوار کنیم.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ممکن است این استان در آینده با بارش های سیل آسا مواجه شود از فرمانداران، شهرداران، مدیران راه شهرسازی، آب منطقه ای و بنیاد مسکن خواست تا مسیل ها را شناسایی و برای پیشگیری از بحران های احتمالی چاره اندیشی کنند.
رضایی بر آموزش مدیران دستگاه ها و شهروندان برای برون رفت از شرایط بحرانی نیز تاکید کرد و گفت: تاکنون با آموزش شهروندان و مدیران برای ارتقای آمادگی در شرایط سخت و بحرانی غریبانه برخورد کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه حدود520 میلیارد تومان به استان اصفهان در پی جاری شدن سیل در برخی شهرستان ها خسارت وارد شده است، تصریح کرد: بیمه کردن واحدهای مسکونی و تولیدی، تاسیسات و امکانات بخش های مختلف استان مورد توجه قرار نگرفته که لازم است در این زمینه رویکرد شهروندان و متولیان تغییر کند.
استاندار اصفهان در باره سرریز شدن سد شور دهاقان واقع در جنوب استان و هدایت آب آن به زاینده رود و اظهارات برخی افراد در فضای مجازی مبنی براینکه این آب باید به سد زاینده رود هدایت می شد، گفت: آب رها شده از سد شور در بالادست سد زاینده رود نبود و برای پیشگیری از خسارت های جبران ناپذیر، این سیلاب به سمت زاینده رود هدایت و با تدبیر مسئولان ذیربط به مادی ها و کانال های کشاورزی روانه شد.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور صبح شنبه، اصفهان، تهران، البرز، فارس و کرمان را به عنوان استان های مُعین استان خوزستان تعیین کرد.
وزارت کشور از استان های یاد شده خواست تا به ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد به وقوع سیل در 24 استان کشور منجر شد.
این بارش ها ابتدا استان های شمالی مازندران و گلستان را تحت تاثیر قرار داد و در ادامه استان های جنوبی و جنوب غرب عمدتا فارس، لرستان و خوزستان نیز دچار سیل شدند.
تاکنون 70 نفر در استان های مختلف در اثر این حادثه، جان خود را از دست داده اند.
این در حالی است که هنوز خطر در برخی استان های کشور رفع نشده و مسئولان با مدیریت مخازن سدها و تخلیه شهرها و روستاهای واقع در پایین دست، در حال مقابله با آثار وقوع سیل هستند.
6027/2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94659/اصفهان-به-یاری-سیل-زدگان-خوزستان-می-شتابد
بستن   چاپ