پیام سپاهان
سیل به بخش راهداری اصفهان بیش از 632 میلیارد ریال خسارت زد
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 19:53:06
پیام سپاهان - اصفهان- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: بارندگی های شدید و سیل به زیرساخت های راهداری استان شامل جاده ها، پل و راهدارخانه ها، بیش از 632 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
فرزاد دادخواه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارندگی های شدید و سیلاب ها در مناطق مختلف استان بیش از هزار و 300 کیلومتر از راه، دو پل، 414 آبرو و پل کوچک، سه ساختمان اداری و راهدارخانه به مساحت بیش از هزار و 800 متر را تخریب کرد.
وی بیان کرد: در این بحران 56 دستگاه خودرو اداری دچار خسارت های شدید شدند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان ادامه داد: برای جبران این خسارت ها و رفع موانع تردد در جاده های استان اصفهان اقدامات راهداری شروع شده است.
وی با بیان این که دو پل تخریبی در شهرستان سمیرم بود، خاطرنشان کرد: برای تسهیل در ترددها جاده انحرافی برای آن ها ایجاد و خرپای یکی از پل ها آماده شد که در صورت آرام بودن شرایط جوی این پل نصب خواهد شد.
دادخواه با اشاره به احتمال بارندگی شدید و سیل در آینده یادآورشد: پیش بینی های لازم در حوزه راهداری انجام شده و نیروهای این سازمان در جاده های مواصلاتی استان در حالت آماده باش می باشند.
بارندگی و سیلاب های ابتدای امسال موجب رانش زمین، تخریب پل ها و اسیب به زیرساخت های جاده های استان اصفهان شد و بارش برف در مناطق غربی این استان باعث مسدود شدن راه ها شد که با تلاش نیروهای راهداری موانع ترافیک از بین رفت.
استان اصفهان دارای 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.
اداره کل مدیریت بحران استانداری اصفهان میزان خسارت سیل و طوفان به تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی و بخش کشاورزی این استان را پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
در مرحله اول جاری شدن سیل در این استان 2 هزار و 750 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، راهها، واحدهای مسکونی شهری و روستایی و بخش کشاورزی 13 شهرستان اصفهان وارد شد.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94667/سیل-به-بخش-راهداری-اصفهان-بیش-از-632-میلیارد-ریال-خسارت-زد
بستن   چاپ