پیام سپاهان
خسارت سیل در تیران و کرون 50 میلیارد ریال برآورد شد
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 19:53:18
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار تیران و کرون گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این شهرستان 50 میلیارد ریال است که بیشترین آن در حوزه کشاورزی و مسکن بود.
مجید حججی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : باغ و مزارع کشاورزی این شهرستان به دلیل حجم بالای آب دچار خسارت شدند که کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی میزان دقیق خسارت برای هر ملک کشاورزی هستند.
وی بیان کرد: خانه های قدیمی شهری و روستایی دچار این خسارت شدند که 30 درصد از میزان برآرود اولیه به این حوزه اختصاص می یابد.
فرماندار تیران و کرون با بیان این که راه و تاسیسات زیربنای این شهرستان در بحران سیل دچار مشکل نشد، خاطرنشان کرد: پیش بینی های قبلی برای افزایش بارش و سیلاب مانع از بروز خسارت شد و اکنون آمادگی برای مقابله با حادثه احتمالی در این منطقه وجود دارد.
وی میزان بارندگی در سال زراعی فعلی در این شهرستان را بالغ بر 425 میلی متر اعلام کرد و یادآورشد: سد شهید منتظری واقع روستای خمیران تیران و کرون روز جمعه سر ریز شد و آب آن در رودخانه فصلی شهر جاری شده و کشاورزان و قنات های شهرستان های تیران و کرون و نجف آباد از این آب استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: چشمه های آب فصلی این شهرستان که در سال های گذشته خشک شده بود، به دلیل بارش باران و برف در زمستان گذشته و باران های اخیر شروع به آبدهی کرده اند.
ظرفیت آب سد خاکی شهید منتظری تیران و کرون 6 میلیون متر مکعب است این سد در سال 71 احداث و 73 به بهره برداری رسید. بیشترین منبع تامین آب این سد چشمه آب مرغاب است.
میزان نرمال بارندگی در تیران و کرون سالیانه 256 میلی متر است.
اداره کل مدیریت بحران استانداری اصفهان میزان خسارت سیل و طوفان به تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی و بخش کشاورزی این استان را پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
در مرحله اول جاری شدن سیل در این استان 2 هزار و 750 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، راهها، واحدهای مسکونی شهری و روستایی و بخش کشاورزی 13 شهرستان اصفهان وارد شد.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94672/خسارت-سیل-در-تیران-و-کرون-50-میلیارد-ریال-برآورد-شد
بستن   چاپ