پیام سپاهان
میزان تخلف های بهداشتی در اصفهان 30درصد کاهش یافت
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 19:53:19
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: میزان تخلف های بهداشتی در صنوف و واحدهای مختلف در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافت.
حسین صفاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 20 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال، یکهزار و یکصد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.
وی اظهارداشت: آموزش ها و اطلاع رسانی های انجام شده، تشدید نظارت ها و بازرسی ها و آمادگی صنوف مجوز دار از جمله دلایل کاهش تخلف هاست.
صفاری با بیان این که در این مدت 7.5 تُن مواد غذایی مکشوفه و خارج از چرخه مصرف در استان، معدوم شد، اضافه کرد: بیشتر این مواد شامل شیرینی، گز، آجیل و تنقلات بود.
وی با اشاره به نظارت و بازرسی یکصد تیم سیار و ثابت بهداشت محیط استان اصفهان در نوروز امسال، تصریح کرد: در این بازرسی ها 390 واحد صنفی(بطور کامل یا بخشی از آن) پلمب شد.
صفاری اضافه کرد : یکهزار و یکصد مورد گزارش و شکایت مردمی درباره مسائل بهداشتی داشتیم که به 985 مورد آن پاسخ داده شد و سایر آنها در حال رسیدگی است.
مدیر گروه بهداشت محیط اصفهان، بیشترین تخلف های بهداشتی را در شیرینی فروشی ها ذکر و اضافه کرد: در بیشتر این موارد از رنگ ها و افزودنی های غیر مجاز در تهیه شیرینی استفاده می شد.
صفاری ادامه داد: بیشتر تخلف های بهداشتی توسط واحدهای بدون مجوز و افراد دوره گرد یا دارای سابقه تخلف صورت گیرد.
وی، بیشتر تخلف های مشاهده شده در رستوران ها را مربوط به نظافت و مسائل بهداشتی دانست و تاکید کرد: میزان تخلف ها در بخش مواد غذایی بویژه در صنوف مجوز دار، بسیار کم بود.
صفاری به 59 هزار مورد بازدید از مراکز حساس، 12 هزار بازدید از اماکن عمومی و اقامتی و سه هزار و 300 بازدید از اماکن بین راهی در استان اصفهان از 20 اسفند گذشته تا 15 فروردین امسال اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت های ستاد نوروزی مرکز بهداشت تا 20 فروردین ادامه دارد.
تیم های طرح بسیج سلامت نوروزی استان اصفهان بر بیش از 50 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی نظارت داشتند.
فعالیت این تیم ها از 20 اسفند سال گذشته آغاز شد و تا بیستم فروردین ادامه دارد.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94673/میزان-تخلف-های-بهداشتی-در-اصفهان-30درصد-کاهش-یافت
بستن   چاپ