پیام سپاهان
عضو شورای شهر: کاش عقل و خرد داشتیم
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 20:17:48
پیام سپاهان - عضو شورای شهر اصفهان گفت: کاش عقل و خرد داشتیم و مدیریت کشور را به شکل یک سامانه به هم مرتبط و بدون توجه به ملاحظات سیاسی می‌دیدیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، پورمحمد شریعتی‌نیا صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تا کنون هزار و 920 میلیمتر بارش در حوضه زاینده رود به ثبت رسیده که تنها 70 سانتی‌متر برف در کوهرنگ باقی مانده و تنها 25 درصد از ظرفیت سد زاینده رود را تامین کرده است.
وی ادامه داد: با این بارش، همه کارشناسان اعتقاد دارند باید سد زاینده رود سرریز می‌شد. وقتی در این سال پر بارش، وضعیت زاینده رود به این گونه است، آینده این حوضه آبی چگونه خواهد بود؟ کارشناسان محیط زیست باور دارند چاه‌های مجاز و غیر مجاز موجب این مساله است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: موانع ایجاد شده با مجوز یا بدون مجوز در مسیر روان‌آب‌ها و صدور مجوز‌های برداشت‌های مستقیم از رودخانه، بلایایی است که وزارت نیرو بر سر زاینده رود آورده است.
شریعتی‌نیا گفت: کاش عقل و خرد داشتیم و مدیریت کشور را به شکل یک سامانه به هم مرتبط و بدون توجه به ملاحظات سیاسی می‌دیدیم تا مردمی را تشنه و عده‌ای را گرفتار سیل نمی‌کردیم.
وی ادامه داد: ای کاش رییس جمهور پیشین، خود را رییس جمهور همه کشور می‌دانست و مقام خود را در حد مدیر آب یک استان پایین نمی‌آورد. کاش وزارت نیرو مجوز‌های غیر علمی صادر نمی‌کرد و فکری به حال چاه‌های غیر مجاز می‌کرد. 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید کمیته‌ای حقیقت‌یاب تشکیل شود تا علل مشکلات حوضه‌های آبی را بررسی کرده و راهکار ارائه کند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94680/عضو-شورای-شهر--کاش-عقل-و-خرد-داشتیم
بستن   چاپ