پیام سپاهان
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
بستن مادی‌های اصفهان با توجه به خطر وقوع سیل اقدامی جاهلانه است
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 20:18:18
پیام سپاهان - اصفهان- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:در زمانی که هشدار درباره خطر وقوع سیل برای اصفهان هست، بستن و نابود کردن مادی‌های شهر اصفهان اقدامی جاهلانه و غیرکارشناسانه است.

به گزارش خبرنگار مهر ، امیر احمد زندآور ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: وقتی اصفهان معین استان‌هایی مانند تهران، خوزستان و لرستان می‌شود سطح توقع از این شهر درزمان‌های بحرانی بیشتر است.
وی بیان داشت: در این زمان که شاهد هشدار و خطر سیل برای اصفهان هستیم نباید شاهد بستن و نابود کردن مادی‌ها در این شهر باشیم و همواره باید در زمینه کاهش اثرات حوادث طبیعی آمادگی لازم را داشته باشیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سیل در برخی استان‌ها زنگ خطر را در اصفهان نیز به صدا درآورده است، افزود: تغییرات اقلیمی تهدیدی برای طبیعت و بشریت بوده و نیازمند برنامه‌ریزی است، زیرا اگر میزان بارندگی شهر اصفهان بیشتر از حد معمول باشد ممکن است معابر شهری اصفهان نیز دچار آب‌گرفتگی شود.
لایه‌روبی نهرها باید در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گیرد
دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: تونل بهشت‌آباد و ورود آب به فلات مرکزی می‌تواند از تکرار اتفاقات مانند سیل اخیر جلوگیری کند که این امر نیازمند مدیریت ملی آب به جای نگاه منطقه‌ای به آن است.
فریده روشن با اشاره به اینکه باید ساخت و ساز و لایروبی نهرها به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: دستکاری انسانی در طبیعت در افزایش شدت خسارات حاصل از سیل‌های اخیر مؤثر بوده و باید عزمی ملی برای مدیریت بحران و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل ایجاد شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94695/بستن-مادی‌های-اصفهان-با-توجه-به-خطر-وقوع-سیل-اقدامی-جاهلانه-است
بستن   چاپ