پیام سپاهان
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
بسیج نیروهای کشور در خشکسالی نیز همانند زمان وقوع سیل ضروری است
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 20:18:19
پیام سپاهان - اصفهان -عضو شورای شهر اصفهان گفت: همانطور که تمام کشور برای رفع مشکات ناشی از سیل بسیج شدند، انتظار می‌رفت در زمان خشکسالی که بسیاری از خانواده‌های اصفهانی دچار مشکل شدند، نیز همه بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، شیرین طغیانی ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: همانطور که در روزهای اخیر تمام توجه مردم و مسئولان به مناطق سیل‌زده بود و شاهد کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان بودیم این انتظار می‌رفت که این توجه و کمک‌های مردمی و مشارکت دیگر استان‌ها را به مردم اصفهان در زمان بحران و خشکسالی نیز انجام می‌گرفت چراکه بسیاری از خانواده‌های این استان زیر بار خشکسالی زندگی خود را از دست دادند.
وی بیان داشت: امیدواریم امروز که مردم اصفهان و مسئولان این استان به شکل داوطلبانه به کمک دیگر استان‌های سیل زده کشور رفتند در زمان‌های بحرانی نیز آنها چشم بر کمک به مردم اصفهان نبندند.
روحانی باید خود را رئیس جمهور تمام کشور بداند
دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به اینکه کاش کشور را بدون ملاحظات سیاسی می‌دیدیم تا عده‌ای تشنه و عده دیگری گرفتار سیل نشوند، افزود: کاش رئیس جمهور، خود را رئیس جمهور تمام کشور می‌دانست و مقام خود را تا حد مدیر آب یک استان تنزل نمی‌داد.
شریعتی‌نیا با اشاره به اینکه پس از بارش‌های اخیر تنها 25 درصد از ظرفیت سد زاینده‌رود پر شده در حالی که کارشناسان اعتقاد دارند با چنین بارش‌هایی باید شاهد سرریز سد زاینده‌رود باشیم، افزود: در سال آبی جاری که از مهرماه 97 تا کنون را شامل می‌شود هزار و 920 میلی متر بارش در حوزه زاینده‌رود ثبت شده درحالیکه تنها 70 سانتی متر برف در کوهرنگ باقی مانده و سایر بارش‌ها به روان آب تبدیل شده است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: این وضعیت سد زاینده‌رود در حالیست که یک سال بی سابقه از لحاظ بارش را تجربه می‌کنیم و مشخص نیست آینده این حوضه آبی چگونه خواهد بود.
شریعتی‌نیا ادامه داد: ای کاش وزارت نیرو به 43 هزار حلقه چاه مجوز حفر و بهره‌برداری نمی‌داد و برای 17 هزار چاه غیرمجاز در این حوضه چاره‌ای می‌اندیشید
وی اضافه کرد: در شرایطی که سیل ویرانگر همه را هوشیار کرده لازم است زمینه برای کار کارشناسی درباره بررسی مشکلات حوضه زاینده‌رود فراهم شده تا راه‌حل‌های کوتاه مدت و دراز مدت اتخاذ شود تا دولت بدون ملاحظات سیاسی تصمیم شایسته‌ای بگیرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94696/بسیج-نیروهای-کشور-در-خشکسالی-نیز-همانند-زمان-وقوع-سیل-ضروری-است
بستن   چاپ