پیام سپاهان
امام جمعه اصفهان:
ساماندهی رودخانه زاینده رود و مادیها ضروری است
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 10:07:18
پیام سپاهان - اصفهان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ساماندهی رودخانه زاینده رود و مادی ها از جمله مهمترین اولویت مسوولان این استان باشد.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز یکشنبه در دیدار رییس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به وقوع سیل در آغاز سال جاری و تخریب و آسیب جدی به زیر ساخت ها، راه ها، زمین ها، باغ های کشاورزی و منازل در چند استان کشور اشاره کرد.
وی افزود : ضروری است مسوولان با همراهی مردم در امداد رسانی سریع و اقدام در خصوص جبران خسارات وارده با بهره مندی حداکثری از ظرفیت ها تلاش کنند.
وی تصریح کرد : این واقعه هشدار جدی برای همه مناطق و استان ها به خصوص اصفهان است تا با شناسایی نقاط حساس و یا احتمال وقوع آسیب، همه دستگاه های متولی و مسوول اقدامات پیشگیرانه لازم در برابر وقوع هرگونه بحران و حادثه احتمالی را معمول دارند.
امام جمعه اصفهان در ادامه اقدام قاطع دستگاه قضایی استان را در تخریب برخی ساخت و سازهای غیر مجاز حاشیه زاینده رود را خوب ارزیابی و استمرار جدی این اقدام را خواستار شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این دیدار نیز مطالبی در همین ارتباط و گزارشی از اقدامات این نهاد ارایه کردند.
اداره کل مدیریت بحران استانداری اصفهان میزان خسارت سیل و طوفان به تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی و بخش کشاورزی این استان را پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
در مرحله اول جاری شدن سیل در این استان 2 هزار و 750 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، راهها، واحدهای مسکونی شهری و روستایی و بخش کشاورزی 13 شهرستان اصفهان وارد شد.
اصفهان استان معین برخی از استانها از جمله خوزستان است و اهالی این استان نیز از آغاز وقوع سیلاب در برخی از استانها نظیر گلستان، خوزستان و لرستان تاکنون محموله های زیادی برای کمک به سیل زدگان ارسال کردند.
/6026/م/س

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94713/ساماندهی-رودخانه-زاینده-رود-و-مادیها-ضروری-است
بستن   چاپ