پیام سپاهان
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان خبر داد:
خسارت 63 میلیاردی سیل به حوزه حمل‌ونقل استان اصفهان
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 10:34:44
پیام سپاهان - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در پی وقوع سیل اخیر بیش از 63 میلیارد تومان خسارت به حوزه حمل‌ونقل و حدود 380 میلیارد تومان به بخش مسکن شهری در سطح استان اصفهان وارد شد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حمیدرضا امیرخانی با اشاره به خسارات وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی و ... در پی بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل در کشور و استان، اظهار کرد: میزان خسارات وارده به سطح جاده‌های استان به بیش از 63 میلیارد تومان می‌رسد که در این میان 1316 کیلومتر راه، 2 دستگاه پل تخریب شده، 414 ابنیه فنی و پل خسارت دیده و 56 دستگاه ماشین‌آلات راهداری خسارت‌دیده است.
وی از خسارت 200 میلیون تومانی راه‌های دسترسی به شبکه ریلی استان در بخش راه‌آهن و 4 میلیارد تومانی به ساختمان‌های عمومی و دولتی خبر داد و افزود: عمده خسارات به سطح جاده‌ها و شبکه ریلی و ساختمان‌های دولتی و عمومی در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، سمیرم، گلپایگان، خوانسار و روستاهای واقع در بخش کوهستانی و غرب و جنوب غربی استان وارد شده که با حضور شبانه‌روزی نیروهای راهدار و دیگر همکاران مجموعه وزارت راه و شهرسازی نسبت به مرمت و بهسازی به‌صورت موقت جهت عبور و مرور وسایل نقلیه در شبکه‌های حمل‌ونقلی اقدام تا در فرصت مناسب و با تخصیص اعتبارات لازم بازسازی اصولی انجام پذیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با توجه به اقدامات انجام شده در استان، گفت: 600 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک به همراه 900 نفر نیرو جهت مرمت، بازسازی و نگهداری جاده‌های استان اصفهان به‌طور شبانه‌روزی در طول محورهای استان طی این ایام فعالیت داشته‌اند.
وی با اشاره به معین بودن اصفهان برای استان لرستان در حوادث اخیر، اظهار کرد: تعداد 20 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک و تعداد 28 شاخه لوله با 28 دستگاه تریلر برای کمک به استان لرستان اعزام شده‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین به خسارات وارده به بخش مسکن شهری اشاره کرد و گفت: 724 مورد واحد شهری تا 50 درصد خسارت و 2 هزار و 55 واحد شهری تا 100 درصد خسارت‌دیده که در این میان 11 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت وارده به بخش آماده‌سازی مسکن مهر بوده و سرجمع حدود 380 میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94715/خسارت-63-میلیاردی-سیل-به-حوزه-حمل‌ونقل-استان-اصفهان
بستن   چاپ