پیام سپاهان
بررسی موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون امور داخلی کشور
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 10:34:48
پیام سپاهان - سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای سلامی مورد بررسی قرار گرفت که موضوع اصلی بحث رای حدنصاب برای نمایندگی بود.
وی در ادامه اظهار کرد: برای حوزه‌های تک کرسی و دو کرسی دو مدل پیشنهاد شده بود. بر اساس مدل اول کسانی که حداقل 10 درصد آرای حوزه فرعی را کسب کنند و در استان نیز بالاترین رای را بیاورند به عنوان نماینده انتخاب می شوند. در مدل بعدی نیز کسانی که 51 درصد آرای حوزه فرعی را کسب کنند بدون در نظر گرفتن آرای حوزه استانی می توانند مستقیم وارد مجلس شوند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: در حوزه هایی که داری سه کرسی یا بیشتر هستند بحث تناسبی بودن مطرح شد و قرار شد فرمولی توسط مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون و دولت تهیه شود؛ به طور کلی ما 176 حوزه تک کرسی و 18 حوزه دو کرسی داریم. یعنی 210 حوزه طبق فرمول بالا و 80 حوزه طبق فرمول تناسبی به مجلس خواهند رفت.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94718/بررسی-موادی-از-طرح-اصلاح-قانون-انتخابات-در-کمیسیون-امور-داخلی-کشور
بستن   چاپ