پیام سپاهان
منصوری آرانی: آمریکا با ممانعت از ارسال کمک به سیل‌زدگان، مردم ایران را نشانه گرفته است
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 10:34:48
پیام سپاهان - یک کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: آمریکا برخلاف قوانین بشردوستانه مانع از ارسال کمک‌ها به سیل‌زدگان ایران شده و این مساله بغض آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی ایران را بیش‌تر عیان می‌کند.
عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص این که بر خلاف ادعاهای آمریکایی‌ها تحریم‌ها مانع از ارسال کمک‌ها به سیل‌زدگان اخیر در ایران شده اظهار کرد: آنچه اکنون در صحنه بین‌الملل شاهد هستیم و در حال اتفاق افتادن است برخلاف شعارهایی است که غربی‌ها و مخصوصا آمریکایی‌ها در ارتباط با حقوق بشر و اقدامات انسان دوستانه می‌گفتند.
وی تصریح کرد:‌ امروز می‌بینیم که بحث دولت آمریکا صرفا هیات حاکمه ایران نیست، بلکه از ابتدا هم برای همگان، مردم ایران و مسئولان واضح بود که او مردم را نشانه گرفته و بغضی که از مردم در جریان انقلاب اسلامی دارد، امروز بسیار عیان شده و ترامپ آشکارا آن را با نقض قوانین بین‌المللی نشان می‌دهد.
این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین بیان کرد: در دنیا معمول است، وقتی جامعه‌ای یا مردمی بر اثر حوادث طبیعی مثل سیل، ‌زلزله یا ... گرفتار می‌شوند، دعواهای بین دولت‌ها کنار می‌رود و سعی می‌کنند کمک‌های بشر دوستانه داشته باشند، در حالی که امروز شاهد هستیم هیات حاکمه آمریکا برخلاف شعارها و قوانین بشر دوستانه و حقوق بشر و موضوعات انسانی و اخلاقی که در دنیا ساری و جاری است، سعی می‌کند مانع از ارسال دارو و اقلام مورد نیاز از طریق صلیب سرخ جهانی و هلال احمر به مردم سیل زده شود حتی مجموعه‌های خیریه‌ای که در دنیا وجود دارد را محدود می کند تا کمک‌ها به آسیب دیدگان نرسد.
این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خاطرنشان کرد:‌ رفتارها و اقدامات آمریکا، رذیلانه‌ترین و پایین‌ترین سطح اخلاق در جامعه بشری است موضوعی که در دهه‌های گذشته سابقه نداشته البته مردم ما تجربه این‌گونه اقدامات را دارند و می دانند چگونه برخورد کنند.
منصوری آرانی افزود: فکر می‌کنم وزارت خارجه، صدا و سیما و نهادهای ارتباطات جمعی باید در مجامع عمومی، مجامع جهانی مانند سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی این مساله را کاملا تبیین و روشن کنند تا جهانیان با رفتارهای غیر انسانی آمریکا آشناتر شوند.
وی ادامه داد:‌ طی دو سه سالی که ترامپ در آمریکا روی کار آمده بسیاری از سیاست‌های آمریکایی‌ها برای دنیا علنی شده اما به نظر می‌رسد جا دارد که همگان در این زمینه تلاش کنند تا این سیاست‌ها و اخلاق‌های خارج از عرف آن‌ها بیش‌تر مشخص و روشن شود.
این نماینده سابق مجلس در پایان با تاکید بر این که در بسیاری از مناطق دنیا نیز سالانه مردم گرفتار بلایای طبیعی می‌شوند، گفت:‌ در وهله نخست باید رسیدگی به آسیب دیدگان ناشی از سیل در اولویت قرار گیرد و پس از آن این موضوعات مربوط به حقوق بشری از طریق سازمان‌های مربوطه رسیدگی و پیگیری شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94719/منصوری-آرانی--آمریکا-با-ممانعت-از-ارسال-کمک-به-سیل‌زدگان،-مردم-ایران-را-نشانه-گرفته-است
بستن   چاپ