پیام سپاهان
گوگل اسکالر منتشر کرد:
محققان اصفهانی در میان اساتید پراستناد دانشگاه آزاد اسلامی
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 10:34:51
پیام سپاهان - تعدادی از پراستنادترین اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به همراه میزان استناد مقالات آنان در طول 10 سال گذشته بر مبنای گزارش گوگل‌اسکالر معرفی شده‌اند که در این میان نام چند استاد از دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان می‌درخشد.
به گزارش ایسنا، تولید علم، کمیت، کیفیت و حتی شتاب آن امروزه در کشورهای مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد؛ موضوعی که به وسیله سنجش تولیدات اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بخشی از نتایج تحقیقات اساتید به صورت مقالات در ژورنال‌های مختلف علمی قابل مشاهده است که مورد استفاده عموم محققان قرار می‌گیرد. گوگل‌اسکالرامروز به عنوان یکی از بهترین موتورهای جست‌وجوی رایگان منابع علمی در اختیار پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند به پژوهش‌های علمی قرار گرفته است.
شاخص‌های مختلفی در نمایه‌های گوگل‌اسکالر وجود دارد که کیفیت مقالات اساتید و میزان استفاده آن در سایر آثار پژوهشی را مشخص می‌کند. به عنوان مثال شاخص اچ تأثیرگذاری کیفی مقالات اساتید را نشان می‌دهد و بر اساس آن تولیدات و تأثیر استنادی انتشارات پژوهشگر اندازه‌گیری می‌شود. این شاخص در تأثیرگذاری علمی دانشگاه‌ها یا کشورها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محاسبه ایندکس اچ بر پایه توزیع استنادات داده شده به آثار منتشره یک فرد یا گروهی از افراد صورت می‌گیرد. یکی دیگر از این شاخص‌های سنجش کیفیت مقالات آی 10 است که توسط گوگل‌اسکالر ارائه می‌شود و تعداد مقالاتی را که حداقل 10 بار مورد استناد قرار گرفته‌اند، بیان می‌کند. 32 هزار نفر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که وظیفه تولید علم را در این دانشگاه به وسیله پژوهش‌های خود برعهده دارند. گوگل‌اسکالر در گزارشی تعدادی از پراستنادترین اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به همراه میزان استناد مقالات آنان در طول 10 سال گذشته را معرفی کرده است.
در این میان مریم قاسمی، عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، مسعود افرند و آرش کریم‌پور، اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در میان 10 اتاد پراستناد دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
مریم قاسمی، یکی از پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی از نگاه گوگل‌اسکالر با درجه علمی استادیار از واحد اصفهان است. قاسمی دکتری تخصصی خود را سال 1387 در رشته معماری از واحد علوم و تحقیقات اخذ کرده و تاکنون مقالات مختلفی در زمینه معماری ایران و اصفهان به چاپ رسانده است.
پراستنادترین مقاله او با عنوان «تأثیر یوگا بر افسردگی و اضطراب زنان» در سال 2009 منتشر شده که تاکنون 282 بار مورد استناد قرار گرفته است.
مسعود افرند، استادیار دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد است. او دکتری خود را در سال 93 در رشته مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی اخذ کرده است و پژوهش‌های مختلفی در زمینه‌های هیدرودینامیک مغناطیسی، انرژی‌های تجدیدپذیر، نانوسیالات و دینامیک سیالات محاسباتی انجام داده است. مطالعه تجربی افرنددر زمینه اثر دما و غلظت نانوذرات بر رفتار رئولوژیک نانوفلد هیبرید Fe3O4-Ag / EG در سال 2016 به چاپ رسیده که 134 بار مورد ارجاع قرار گرفته است.
آرش کریم‌پور، دارای دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه سیستان و بلوچستان، هم‌اکنون در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با مرتبه علمی استادیار مشغول تدریس است و در زمینه‌های نانوسیال، جریان در مقیاس میکرو و نانو و انتقال حرارت پژوهش‌های متعددی داشته است. پراستنادترین مقاله او در حوزه نانوسیالاتدر سال 2014 به چاپ رسیده و تاکنون 159 بار در پژوهش‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.
در این لیست، فرهاد حسین‌زاده‌لطفی، عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، حسنعلی زمانی، عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، محمود قرآن‌نویس، عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، محمدعلی به‌نژادی، عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، عبدالحسین روستاییان، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، محمد کریمی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد مغان، رامین یوسفی، عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان دیگر اساتید پراستناد دانشگاه آزاد اسلامی از نگاه گوگل اسکالر هستند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94720/محققان-اصفهانی-در-میان-اساتید-پراستناد-دانشگاه-آزاد-اسلامی
بستن   چاپ