پیام سپاهان
اصفهان آمادگی ارسال خون به استانهای سیل زده را دارد
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 23:30:08
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل انتقال خون اصفهان از آمادگی این نهاد برای ارسال فرآورده ‌های خونی به استان ‌های سیل زده خبر داد و گفت : تاکنون در این ارتباط اعلام نیازی از مناطق سیل زده کشور نداشته ایم.
مجید زینلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اصفهان، استان معین برای استان سیل زده لرستان است و به محض اعلام نیاز برای فرآورده‌ های خونی، این اداره کل آمادگی لازم برای هرگونه همکاری با استان‌ های سیل زده را دارد.
به گزارش ایرنا، اصفهان، استان معین استانهای سیل زده لرستان و خوزستان است و تاکنون کمکهای اهدایی زیادی به مناطق سیل زده کشور ارسال کرده است.
استان های لرستان و گلستان به ویژه خوزستان همچنان درگیر سیل هستند.
تاکنون بیش از یکصد روستا و 6 شهر در معرض سیل و آبگرفتگی در خوزستان تخلیه شده و بیش از 40 هزار نفر از مناطق سیل زده در اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
مدیرکل انتقال خون اصفهان یادآور شد: در ایام نوروز امسال آمار اهدای خون استان حدود پنج درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و استقبال خوبی از طرح "سرخی تو از من" در این مدت شده است.
وی ادامه داد : از ابتدای نوروز تا نیمه فروردین بیش از چهار هزار و 500 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد دست کم سه هزار و 700 نفر خون اهدا کردند.
وی به مقدار واحد اهدای خون در این مدت اشاره نکرد.
زینلی خاطرنشان کرد: کارکنان تعدادی از نهاد های اجرایی و اداری همکاری خوبی در زمینه اهدای خون در ایام نوروز داشتند.
به گفته وی در ایام نوروز حدود 97 درصد از اهدا کنندگان خون را آقایان و بقیه را بانوان استان اصفهان تشکیل دادند که بیش از 62 درصد اهداکنندگان مستمر بودند.
مدیرکل انتقال خون اصفهان مشارکت مردمی اهدا خون در تعطیلات نوروزی را در مقایسه با سال قبل بهتر و بیشتر اعلام کرد.
در کشور از هر یک هزار نفر 25 نفر نسبت به اهدای خون اقدام می کنند و در اصفهان به ازای هر یک هزار نفر 27 اهداکننده خون وجود دارد.
در زمان حاضر در کلان ‌شهر اصفهان، مرکز خواجو و عاشق اصفهانی پذیرای اهداکنندگان خون است و پایگاه ‌های انتقال خون در شهرستان‌ های نجف‌آباد، شهرضا، خوانسار و کاشان و مراکز اهدای خون در شهرستان‌ های خمینی ‌شهر، گلپایگان و نایین هم فعال هستند و هرروز خون‌ گیری دارند.
/6026/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94740/اصفهان-آمادگی-ارسال-خون-به-استانهای-سیل-زده-را-دارد
بستن   چاپ