پیام سپاهان
نماینده نایین: منشاء اقتدار سپاه پاسداران، بومی است نه خارجی
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 23:57:21
پیام سپاهان - نماینده مردم نایین در مجلس گفت: تحریم احتمالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا تاثیری در توانمندی دفاعی ندارد چون سپاه برخاسته از متن مردم است و منشاء اقتدارش، داخلی و بومی است نه خارجی.
به گزارش ایسنا، عباس پوربافرانی در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس با تسلیت جانباختن تعدادی از هموطنان در سیل و حوادث جاده‌ای در نوروز 98، گفت: سیل بی‌سابقه اخیر که موجب ایجاد خسارتهای فراوانی به زیرساختهای استان‌های مختلف شد، در حوزه منابع آبی برکت و برای برنامه‌ریزان و مدیران کشور درس عبرتی بود تا مدیران در هنگام حوادث فقط به فکر راه چاره نباشند بلکه پیشگیری کنند و علاج واقعه را قبل از وقوع کنند.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: چرا اول می‌سازیم و بعد فکر می‌کنیم. مگر دستور دین نیست که اول فکر کنید و بعد بسازید. چرا بر اثر بی‌درایتی شاهد خرابی و ویرانی ناشی از سیل باشیم؟ چرا هنگام ساخت خانه همانقدر که به زلزله خیز بودن منطقه فکر می‌کنیم به سیل‌خیز بودن و سستی زمین محل ساخت توجه چندانی نمی‌شود؟ چرا برای تسهیل تردد در شهرها در مسیر رودخانه، خیابان و اتوبان می‌سازیم؟
وی، ضعف در پیش‌بینی درست، آمادگی نداشتن، مدیریت ضعیف و نادرست حین بحران و فقدان تدبیر به ویژه در روزهای ابتدایی بحران سیل اخیر را مورد اشاره قرار داد.
نماینده مردم نایین در مجلس با انتقاد از عملکرد قوه مقننه در مسئله سیل، گفت: چرا مجلس در سیل منفعل بود و هیچ جلسه اضطراری تشکیل نشد؟ چرا شأن مجلس با حضور نیافتن مدیران اجرایی برای توضیح درباره آخرین وضعیت سیل و امدادرسانی‌ها رعایت نشد؟ مردم لباس، پوشاک، خانه، خوراک و کفش ندارند آیا این عزیزان شایسته توجه نیستند؟ این روند در شأن مجلس کشوری که 24 استانش درگیر سیل و ویرانی‌های ناشی از سیل است، نیست.
پوربافرانی در عین حال امدادرسانی‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی و امدادی، نیروهای مسلح و موکب ها را مورد تقدیر قرار داد.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار بازسازی زیرساختهای استانهای سیل‌زده و اجرای طرح‌های ذخیره‌سازی سیلاب‌ها پس از فروکش کردن سیلاب در استان‌های سیل‌زده شد.
وی تحریم را فرصت خوبی برای تقویت صنعت خودروی کشور دانست و اظهار کرد: شایسته نیست پس از بیش از نیم قرن تولید خودرو، هنوز نتوانسته‌ایم به معنای واقعی خودروی ملی تولید کنیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94751/نماینده-نایین--منشاء-اقتدار-سپاه-پاسداران،-بومی-است-نه-خارجی
بستن   چاپ