پیام سپاهان
رئیس اداره هواشناسی کاشان:
محلول‌پاشی مزارع غلات در دستور کار کشاورزان کاشانی قرار گیرد
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 23:57:48
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بر اساس نظریه کارشناسان جهاد کشاورزی در طول این روزها، محلول پاشی مزارع غلات باید در دستور کشاورزان کاشانی قرار گیرد.

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: در روز یکشنبه با بارش رگباری باران در نواحی شرقی شهرستان کاشان مواجه بودیم که این بارش‌ها به میزان 1.6 میلی متر ادامه داشت و پنج دقیقه نیز به طول انجامید.
وی با بیان اینکه بارش‌های رگباری در روستای رحق کاشان در روز یکشنبه به 15 میلی متر رسید، افزود: بارش‌های رگباری در منطقه کاشان تا صبح سه شنبه ادامه دارد و حتی این بارش‌ها نیز با رعد و برق و تگرگ و باد نسبتاً شدید همراه است به نوعی که احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها وجود دارد اما سطح هشدار نسبت به نوروز پایین‌تر است.
رئیس اداره هواشناسی کاشان ابراز داشت: بر اساس نظریه کارشناسان جهاد کشاورزی غله کاران کاشانی با توجه به بارندگی‌های اخیر نسبت به پایش بیماری زنگ غلات در مزارع خود اقدام و در صورت مشاهده با استفاده از نظر کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه و محلول‌پاشی مزارع غلات با توجه به مناسب بودن شرایط جوی در روزهای آخر هفته اقدام کنند.
وی گفت: گلخانه داران کاشانی با توجه به بادهای فصلی بهار که به شکل بادهای لحظه‌ای است، نسبت به استحکام سازه‌ها و پوشش گلخانه اقدام کنند و باغداران کاشانی بخش مرکزی نیز نسبت به مبارزه علیه زنبور سیاه گوجه سبز در روزهای اواخر هفته اقدامات لازم را انجام دهند.
ارغوانی اظهار داشت: محلول‌پاشی گلستان‌های گل محمدی در بخش مرکزی شهرستان کاشان در مرحله شروع تشکیل غنچه و همچنین مبارزه علیه آفت شته طبق توصیه کارشناسان انجام پذیرد و هر گونه عملیات سمپاشی یا محلول‌پاشی با اطلاع از پیش بینی‌های اداره هواشناسی و در شرایط مساعد جوی انجام شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94774/محلول‌پاشی-مزارع-غلات-در-دستور-کار-کشاورزان-کاشانی-قرار-گیرد
بستن   چاپ