پیام سپاهان
ارسال تجهیزات امدادی از اصفهان به مناطق سیل زده ادامه دارد
سه شنبه 20 فروردین 1398 - 9:02:57 AM
ایرنا
پیام سپاهان- منصور شیشه فروش افزود: در ادامه ارسال لوازم و تجهیزات امدادی به استان های سیل زده کشور، دوشنبه شب تعداد 200 تخته چادر گروهی، تعداد یکهزار گالن آب تاشو و یکهزار کارتن ظرف غذا با یک دستگاه تریلر از اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری به خوزستان ارسال شد.
وی اظهارداشت: همچنین ٢ کامیون اجناس شبکه های روشنایی شامل 250 عدد لامپ، 250 عدد پایه چراغ روشنایی و کابل و متعلقات آن از طریق شرکت توزیع برق استان به مقصد اهواز فرستاده شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به ارسال 2کامیون پد بهداشتی و پوشک بچه، سه هزار قوطی
شیرخشک، سه هزار عدد قطره a+d و چهار هزار و ٩٧٠ عدد قطره آهن و پنج هزار عدد مولتی ویتامین
از طریق دانشگاه علوم پزشکی به مرکز بهداشت لرستان اشاره کرد.
وی کمک های اداره کل راهداری و شهرداری اصفهان را شامل کاروانی از ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به تعداد 45 دستگاه و بیش از 100 نفر نیروی عملیاتی از شهرداری اصفهان و اداره کل راهداری و10 شهرداری استان عنوان کرد.
وی یادآور شد: با محوریت معاون امور عمرانی استانداری و حضور شهردار اصفهان ، شهرداران فولاد شهر ، چرمهین، و زاینده رود در ستاد معین مدیریت بحران استان اصفهان در شهرستان اهواز مستقر شدند.
شیشه فروش با اشاره به اجرای عملیات استحکام بخشی خاکریزها و سیل بندهای اطراف رودخانه کارون در مناطق سه و پنج شهر اهواز توسط ستاد معین استانداری اصفهان گفت :به منظور تقویت تیم ها فردا بیش از 50 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین دیگر از شهرداری اصفهان و بخشهای پیمانکاری اداره راه و شهرسازی و سایر شهرداریها به اهواز اعزام خواهند شد.
وی یادآور شد: یک محموله کمک های مردمی عصر دیروز توسط اداره کل بهزیستی اصفهان به استان های خسارت دیده از سیل گلستان، لرستان و خوزستان به ارزش تقریبی یک میلیارد و 200 میلیون ریال ارسال شده است.
 سیلاب مهیب و طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی مناطق وسیعی از شهرهای دشت آزادگان، شوش ، شوشتر(شعیبیه)، حمیدیه، بستان و بخش های الهایی و اسماعیلیه اهواز شده است.
بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال، مرکز، غرب و جنوب خوزستان دچار آبگرفتگی شده است و بیش از 400هزار نفر در معرض سیلاب طغیانگر قرار گرفته اند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است. همچنین تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده است و 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
وزارت کشور روز شنبه 17 فروردین اعلام کرد: نظر به حجم و گستردگی خسارات وارده به استان‌های متاثر از سیل و بویژه خوزستان و استمرار وضعیت فوق العاده بمنظور امداد رسانی فوری و مستمر پنج استان ملزم شدند جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت برگزار کنند.
بر این اساس، استان های تهران، البرز، اصفهان، فارس و کرمان نسبت به گسیل و ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام می کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94780/ارسال-تجهیزات-امدادی-از-اصفهان-به-مناطق-سیل-زده-ادامه-دارد
بستن   چاپ