پیام سپاهان
بارش باران نیمه شمالی اصفهان را فرا می گیرد
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 14:52:34
پیام سپاهان - اصفهان - کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بارش رگبار بهاری بیشتر مناطق استان به ویژه نیمه شمالی را از امروز به مدت سه روز فرا می گیرد.
ابراهیم هنرمند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به استقرار جو ناپایدار بر روی استان افزود: وزش باد به نسبت شدید از اواخر وقت امروز برای بیشتر مناطق استان پیش بینی شده است.
وی اظهارداشت: بر این اساس دمای هوا در بیشتر مناطق استان بین 2 تا سه درجه سانتی گراد افزایش خواهد داشت.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان بیشینه دما در 24 ساعت آینده در کلانشهر اصفهان را 22 و کمینه دما را 11 درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد.
وی یادآور شد: در این مدت خوروبیابانک با دمای 29 درجه سانتی‌گراد گرمترین و بویین‌ومیاندشت با دمای سه درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین مناطق استان خواهند بود.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین با صدور اطلاعیه ای به کشاورزان استان توصیه کرد که به دلیل احتمال بادزدگی ریشه نهال های درختان، رعایت اصول فنی در تمامی مراحل حمل و نقل و کاشت الزامی است.
همچنین با توجه به پیش بینی وزش باد به نسبت شدید در استان ، گلخانه داران نسبت به استحکام سازه گلخانه اقدام کننند.
در مناطق مرکزی استان نسبت به تهیه بستر و کشت محصول کینوا اقدام شود.
به کشاورزان مناطق سردسیر استان(غرب و جنوب استان)توصیه می شود در صورت مساعد شدن شرایط خاک جهت کاشت، به سرعت نسبت به کاشت نشاء های پیاز اقدام کنند.
با توجه به شرایط آب و هوایی و عدم آمادگی پوشش گیاهی مراتع به مرتع داران روستایی و عشایری توصیه می شود از ورود به مراتع ییلاقی استان جدا خودداری کنند.
به روستائیان و عشایر و گردشگران توصیه می شود با توجه به احتمال وقوع رعد و برق از ایستادن زیر درختان بلند، استفاده از تلفن همراه و جمع آوری قارچ های ناآشنا خودداری کننند.
همچنین مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان نیز میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان را امروز (سه شنبه) 41(AQI) و در شرایط پاک اعلام کرد.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94789/بارش-باران-نیمه-شمالی-اصفهان-را-فرا-می-گیرد
بستن   چاپ