پیام سپاهان
پنج هزار کاشانی از آموزش های فنی و حرفه ای برخوردار شدند
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 14:52:37
پیام سپاهان - کاشان - رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید موسویان کاشان گفت: پنج هزار و 494 نفر سال 97 در این شهرستان آموزش های فنی و مهارتی را فرا گرفتند.
محمود علوانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و 594 نفر از این افراد در قالب 251 هزار و 290 نفر- ساعت از خدمات آموزشی مرکز ثابت شهید موسویان کاشان بهره مند شدند.
وی بیان کرد: 267 نفر از روستاییان، 418 نفر از زندانیان و 203 نفر از سربازان در پادگان ها نیز در مجموع با 94 هزار و 829 نفر- ساعت آموزش های فنی و حرفه ای را یاد گرفتند.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید موسویان کاشان اضافه کرد: تیم سیار این مرکز نیز به 391 نفر در شهرهای قمصر، جوشقان کامو، نیاسر و برزک آموزش های فنی و مهارتی را در قالب 51 هزار و 110 نفر- ساعت ارایه کردند.
به گفته وی آموزش در صنایع، اصناف و در جوار دانشگاهی نیز سال گذشته در مجموع به 224 هزار و 897 نفر- ساعت بود.
علوانی آموزش های ارائه شده برای برادران را در رشته های تعمیر لوازم خانگی سرد کننده، جوشکاری، تراشکاری، فرزکاری، برق صنعتی، الکترونیک، کشاورزی، رایانه، عکاسی، تصویر برداری، تعمیرات خودرو، مکاترونیک، سیم پیچی، برق ساختمان و نجاری برشمرد و یادآور شد: برای خواهران نیز در رشته های آرایشگری، گلدوزی و خیاطی آموزش های لازم ارایه شد.
وی همچنین برگزاری همایش و کلاس های فوق برنامه برای اصناف و کارآموزان و کارکنان این مرکز، ارایه مشاوره و رهگیری اشتغال کارآموزان با هدف هدایت شغلی و معرفی به کاریابی و امضای تفاهم نامه با دانشگاه ها جهت آموزش و ارتقای مهارت دانشجویان را از دیگر اقدام های این مرکز در سال گذشته عنوان کرد.
2 مرکز ثابت فنی حرفه ای شهید موسویان و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجی‌آباد در کنار چهار مرکز سیار شهری و تعداد 120 آموزشگاه تخصصی و خدماتی آزاد در شهرستان 365 هزار نفری کاشان مشغول فعالیت و آموزش به کارآموزان و هنرجویان هستند.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94791/پنج-هزار-کاشانی-از-آموزش-های-فنی-و-حرفه-ای-برخوردار-شدند
بستن   چاپ