پیام سپاهان
یاوری:
گل اول ذوب‌آهن فوق آسیایی بود/ گاهی هرچه تلاش کنی نمی توانی به بازی برگردی
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 15:21:49
پیام سپاهان - یک کارشناس فوتبال می‌گوید ذوب‌آهن شب گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست دوباره یکی از کامبک های خوب خود را داشته باشد، اما علیرغم میل باطنی‌ام باید این هشدار را به کادر تیم بدهم که نباید به موضوع عادت کرد چرا که گاهی هر چقدر تلاش کنید نمی‌توانید کامبک کنید.
محمد یاوری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص بازی شب گذشته ذوب‌آهن در برابر الوصل امارات در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: با توجه به این‌که ذوب‌آهن شرایط روحی خوبی دارد و به نظر من مسیر خودش را پیداکرده است بازی شب گذشته ادامه همان مسیر بود. ذوب‌آهن اعتماد به‌ نفس تیمی خود را پیدا کرده است. مهره‌های خود را نیز به‌خوبی آماده کرده است و از نظر آمادگی جسمانی در شرایط مساعدی است.
گل اول ذوب فوق آسیایی و آموزشی بود
وی افزود: موضوع مهم در مورد ذوب‌آهن همان مساله خیلی سخت برگشتن به بازی است که به نظر من برگشتن به بازی مهم‌تر از آن است که در بازی از اول مسلط باشید و بعد در مقابل برگشت داشته باشید و نتیجه را حفظ کنید.
سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 14 سال کشورمان، تصریح کرد: زمانی که بازی شب گذشته ذوب‌آهن- الوصل و استقلال و الهلال را مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم ذوب کار سخت‌تری را انجام داد، نسبت به سطح دو حریفی که داشتند. اینکه در دُبی یک گل بخوری و بعد بتوانی 3 گل بزنی این واقعاً کار سخت و مهمی است و من تبریک می‌گویم به مجموعه ذوب‌آهن بابت شرایطی که الان در تیم ایجاد کردند.
یاوری تاکید کرد: یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتفاقات بازی شب گذشته گل به‌موقع ذوب‌آهن بود. همیشه می‌دانیم بعد از زدن گل تا 5 دقیقه تیم حریف خطرناک است، و ما مربیان همیشه به تیم گوشزد می‌کنیم 5 دقیقه حداقل نگه‌داری توپ را داشته باشیم و بازی مستقیم در زمین حریف. چراکه تیمی که گل خورده خطرناک است و ذوب‌آهن از این قضیه خوب استفاده کرد و یک گل فوق آسیایی زد. گل اول ذوب‌آهن واقعاً یک گل فوق آسیایی بود که با یک کار دقیق و انتقال توپ به سمت چپ و کنترل عالی و ارسال به‌موقع و خوب به‌صورت مورب و حرکت درست و به‌موقع به سمت توپ اوساگوانا فوق‌العاده بود و ضربه سر در آخر. یک گل آموزشی بود هم ازنظر مهارتی و تکنیکی و هم ازنظر تاکتیکی بسیار آموزنده بود.
مهره‌ای باارزش به نام حدادی فر
وی خاطرنشان کرد: مربیان باید از این صحنه‌ها استفاده کنند که چگونه می‌توان به گل رسید. در کمترین زمان با بهترین ارسال، بهترین کنترل و تمام مواردی که اتفاق افتاد. به نظر من برگشتن ذوب‌آهن به بازی در آن لحظه پیروزی این تیم را رقم زد؛ همین تیم الوصل که گفته می‌شود بی‌کیفیت است اگر در بازی بعد از گل 10 دقیقه بازی با همان نتیجه یک بر صفر ادامه پیدا می‌کرد، همان تیم بی‌کیفیت و با همان بازیکنان که از اواسط بازی دست وپای خود را گم کرده بودند، به چه بازیکنان خوب و باکیفیتی تبدیل می‌شدند، چراکه مسائل روحی در فوتبال بسیار مؤثر است.
کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به زمان گل تساوی ذوب‌آهن گفت: ذوب‌آهن در بهترین زمان توانست با یک گل خوب و زیبا به بازی برگردد و این باعث شد اعتمادبه‌نفس خود را به دست آورد و گل‌های بعدی را هم وارد دروازه حریف کند.
وی در خصوص قاسم حدادی فر و عملکرد وی تاکید کرد: قاسم حدادی فر نشان داد که چه مهره موثر و با ارزشی است. وجود وی واقعاً یک نعمت برای این تیم است من تبریک می‌گویم به کادر فنی تیم که توانستند بهترین تصمیمات را از زمان آمدن به تیم ذوب‌آهن داشته باشند.
تصمیم درست باشگاه در تغییرات کادر فنی
یاوری افزود: باشگاه ذوب‌آهن از زمانی که تصمیم به تغییر کادر فنی کامل گرفت تحولات خوبی در جابجایی نفرات داشت از استراحت بین فصل به‌خوبی استفاده کرد و توانست به این شرایط برسد. ذوب‌آهن الان یک تیم آسیایی است و باید در لیگ داخلی هم همین شرایط و اعتمادبه‌نفس را داشته باشد. تساوی در برابر سپیدرود نمره ذوب‌آهن را در لیگ داخلی متوسط نگه داشت و این خوب نیست؛ به اعتقاد من ذوب‌آهن همین اقتدار و قدرت را در لیگ داخلی و در تمام بازی‌های خود نگه دارد و داشته باشد، در آن زمان تبدیل به یک تیم فوق‌العاده می‌شود.
وی ادامه داد: تصمیمات مدیریت باشگاه در مورد تغییر مربی و کادر کامل فنی گرفت بسیار خوب بوده، وقتی یکسری ابزار و آلات موسیقی در کنار هم هارمونی خوبی ندارند باید به دنبال رفع مشکل بود. به نظر می‌رسد کادر فعلی ذوب‌آهن یک کادر کامل و هماهنگ است، با بازیکنان رابطه خوبی دارند، هر بازیکنی که به زمین وارد می‌شود با تمام وجود بازی می‌کند و سعی می‌کند در خدمت تیم باشد. بازگرداندن قاسم حدادی فر به این شرایط و این فرم کار بزرگی بود که کادر تیم با همکاری خود قاسم انجام دادند والان بسیار شرایط خوبی دارد.
بازی‌های آسیایی اولویت ذوب‌آهن
یاوری در خصوص علل سبک بازی و شرایط ذوب در لیگ داخلی و لیگ قهرمانان گفت: ممکن است یک سری اختلافات سلیقه‌ها در مدیران ارشد ذوب‌آهن باشد و این بی‌تأثیر نیست و همه می‌دانیم ذوب‌آهن یکسری مشکلات را دارد؛ اما احساس می‌کنم ذوب‌آهن با توجه به شرایطی که در جدول دارد و می‌داند ازیک‌طرف در لیگ ماندنی است و از سوی دیگر نمی‌تواند خود را به بالای جدول و سهمیه برساند و به بازی‌های خارجی خود بیشتر اهمیت می‌دهد و الان بحث انگیزه‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن برنامه‌های خود را اولویت‌بندی کرده، درحالی‌که باید به لیگ داخلی هم اهمیت دهد؛ چراکه ممکن است دربازی‌های خارجی‌اش تأثیر بگذارد.
شاید همیشه نتوانی کامبک کنی ...
وی با اشاره به نوع بازگشت‌های ذوب‌آهن به بازی گفت: مساله دیگری که من بر آن تاکید دارم این است که نباید ذوب‌آهن به دنبال رکوردداری کامبک یا همان برگشتن به بازی باشد. الان ذوب آهن رکورددار این مساله است.
وی ادامه داد: همیشه نمی‌توان این‌گونه به بازی برگشت، ممکن است در یک بازی چنین اتفاقی رخ ندهد. دیشب ذوب‌آهن هنرمندانه به بازی برگشت؛ بنابراین از همان ابتدای بازی دقت داشته باشی، گل اول و سوم ذوب‌آهن در بازی آموزشی و زیبا بود و می‌تواند نکات زیادی برای مربیان و بازیکنان داشته باشد. در به ثمر رسیدن گل سوم، رها کردن توپ توسط بازیکن ذوب‌آهن یک حرکت تاکتیکی خوبی است که من به آن حرکت 3-1 می‌گویم خیلی خوب بود که توپ کات بک را رها کرد تا بوحمدان در موقعیتی بهتر شوت بزند با سرعت و ارتفاع بسیار خوب و دور از دسترس دروازه بان.
پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: در مقابل نیز حرکت دروازه‌بان آن‌ها که بسیار عجولانه رفتار کرد، می‌دانیم که مدافع همیشه باید بین توپ و خط دروازه باشد، هادی محمدی لحظه‌ای از خط دروازه خارج شد و این درست نبود، مربیان باید به مدافعان یاد بدهند که هیچ زمان از خط توپ و دروازه خارج نشوند.
گیج شدن حریفان با تنوع تاکتیکی ذوب‌آهن
یاوری در خصوص وضعیت گروه A و نتایجی که تیم‌های این گروه به دست می‌آورند، گفت: نتایجی که این گروه گرفتند خیلی قابل توجه است. نتایج آن‌ها با بالا و پایینی زیادی دارد. خوب ازیک‌طرف سبک بازی ذوب‌آهن را می‌شناسند و در مقابل نوع و سبک فوتبال ما باانگیزه‌های بیشتری بازی می‌کنند، در بازی رفت الزورا و ذوب‌آهن دروازه‌بان الزورا فوق‌العاده بود. به اعتقاد من بازی برگشت ذوب در مقابل الزورا بسیار مهم است. این هشدار را می‌دهم که بازی در مقابل الزورا بازی برگشتن به بازی نیست وباید از همان ابتدا با دقت گام برداشت و از همان ابتدا فشار آورد.
وی تصریح کرد: کمی احساس خطر دارم. آن‌ها هم حتماً آنالیز بیشتری بر روی ذوب‌آهن خواهند داشت. همه تیم‌ها می‌دانند که ذوب آهن بازگشت‌های خوبی به بازی دارد و ممکن است تیم‌ها بر روی این مساله کار کنند و اجازه برگشت به ذوب‌آهن را ندهند. این برگشتن‌ها به بازی ممکن است، همیشگی نباشد؛ اگر تیمی بداند که چگونه می‌تواند از نتیجه خود تا پایان بازی حفاظت کند چنین موقعیتی را به حریف نمی‌دهد.
وی تنوع تاکتیک در ذوب‌آهن را یکی از ویژگی‌های این تیم خواند و افزود: تنوع تاکتیکی ذوب‌آهن خیلی زیاد است. ذوب‌آهن با این سیستمی که دارد حریفان خود را گیج کرده است. در سیستم ذوب‌آهن 3 هافبک به‌ظاهر دفاعی هستند، اما در حقیقت 2 نفر از آن‌ها نفوذی کار می‌کنند و به‌تناوب در کنار بوحمدان بازی می‌کنند و مرتب عقب و جلو حرکت می‌کنند. در حقیقت ذوب‌آهن 2-3-1-4 بازی می‌کند.
این کارشناس فوتبال، اظهار کرد: ذوب‌آهن یک هافبک متمرکز به نام بوحمدان دارد و دو نفر دیگر در کنار وی مرتب در حال حرکت هستند این تنوع تاکتیکی ذوب‌آهن خوب است و همین‌طور جابجایی مطهری و حسینی بسیار خوب و درست انجام می‌گیرد و رشید مظاهری که در شرایط بسیار خوب خود به سر می‌برد و پشتوانه بسیار خوبی برای تیمش است.
ذوب‌آهن آرامش تیمی دارد
یاوری تاکید کرد: جدای هر تمامی مسائل ویژگی بارز این روزهای ذوب‌آهن وفاق و درک متقابل کادر و بازیکنان است. رمز موفقیت ذوب‌آهن اعتمادی است که بازیکنان به کادر تیم دارند و در مقابل اعتماد و علاقه‌ای که کادر به بازیکنان و آرامشی که الان برقرار شده است. تصمیماتی که در نیم‌فصل اتخاذ شده آرامش را به تیمش برگردانده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94816/گل-اول-ذوب‌آهن-فوق-آسیایی-بود--گاهی-هرچه-تلاش-کنی-نمی-توانی-به-بازی-برگردی
بستن   چاپ