پیام سپاهان
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
نتیجه تحریم های آمریکا اقدام متقابل ایران است
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 06:11:57
پیام سپاهان - کاشان - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشتباه ناشیانه ای از سوی آمریکا بود که نتیجه آن اقدام متقابل از سوی ایران در رویارویی با نیروهای آمریکایی حاضر در غرب آسیا است.
مرتضی صفاری نطنزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سپاه پاسداران در کشور ما نهادی مردمی به شمار می آید که پیشینه درخشان مبارزه با تروریسم در منطقه را دارد و آمریکایی که امروز آن را به عنوان نهاد تروریستی معرفی کرده، در گذشته بارها به این تلاش های سپاه اعتراف کرده است.
وی بیان کرد: شگفت آور است، آمریکا به عنوان کشوری که خود را ابرقدرت و کدخدای جهان می داند با محکوم کردن یک نهاد نظامی رسمی، چنین اشتباه فاحشی را در برابر جمهوری اسلامی ایران مرتکب شد که بی پاسخ نمی ماند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هدف آمریکا از این اقدام بر ضد سپاه ایران، وارد آوردن فشار به کشور در راستای کاستن از حوزه نفوذ ما در خاورمیانه است و تلاش دارند با چنین تحریم هایی از فعالیت بیشتر ما در منطقه خودمان جلوگیری کنند.
وی هدف دیگر آمریکا از این تحریم را نشان دادن چراغ سبز به رژیم اشغالگر صهیونیستی ارزیابی کرد و ادامه داد: اکنون که رژیم جعلی در آستانه برگزاری انتخابات قرار دارد، این مساله می تواند به معنای حمایت از جناح تندروی حاکم در آن سرزمین اشغالی نیز باشد.
صفاری عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا با اقدامی متقابل مصوبه ای مبنی بر تروریست دانستن تشکیلات فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در غرب آسیا را در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به حضور در نمایندگان در صحن علنی مجلس با لباس سپاه پاسداران در راستای حمایت از این نهاد مردمی با حرکتی نمادین افزود: نتیجه این مصوبه افزایش فشارها و تهدیدها بر ضد نیروهای آمریکایی در منطقه است.
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز گذشته با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد که این اقدام، موج گسترده ای از واکنش ها و انتقادها را در حمایت از سپاه به دنبال داشت.
جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آن موسوم به سنتکام را به عنوان تشکیلاتی تروریستی شناسایی کرد.
سپاه پاسداران از روزهای آغازین پیروزی انقلاب شکل گرفته و دوم اردیبهشت 1358 با دستور بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) به طور رسمی تشکیل شده است.
8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94827/نتیجه-تحریم-های-آمریکا-اقدام-متقابل-ایران-است
بستن   چاپ