پیام سپاهان
مشکلات مشهد اردهال کاشان با حضور استاندار اصفهان بررسی شد
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 06:12:06
پیام سپاهان - اصفهان - نیازها و مشکلات مشهد اردهال کاشان در جلسه ای با حضور استاندار اصفهان، فرماندار کاشان، تولیت آستان مقدس علی بن محمدباقر (ع) و جمعی از مسئولان محلی بررسی و راهکارهای لازم برای حل این مشکلات ارائه شد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه که شامگاه روز سه شنبه در جریان سفر یک روزه عباس رضایی استاندار اصفهان به شهرستان کاشان در آستان مقدس علی بن محمد باقر (ع) برگزار شد، برطرف شدن مشکلات راه روستایی و دسترسی آسان به مشهد اردهال، احداث درمانگاه، تسریع در فرآیند اجرای طرح توسعه حرم علی بن محمد باقر (ع) به عنوان یکی از مکان های مذهبی مهم کشور از جمله درخواست های مسئولان مشهد اردهال بود .
استاندار اصفهان پس از شنیدن درخواست مسئولان محلی مشهد اردهال کاشان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین (ع) گفت: می شود بدون آنکه یک روستا به بخش تبدیل شود برای ساکنان آن کارهای بزرگی انجام داد.
عباس رضایی با تقدیر از تلاش ها و زحمات متولیان آستان مقدس علی بن محمد باقر (ع)، فرماندار کاشان، دهیار مشهد اردهال و بخشدار نیاسر افزود: استانداری اصفهان از هیچ کوششی برای تحقق همت ساکنان منطقه جهت احداث یک درمانگاه مجهز در مشهد اردهال کاشان فروگذار نخواهد بود.
وی ادامه داد: در قانون چنین چیزی وجود ندارد که چون یک منطقه جغرافیایی به بخش، شهر یا شهرستان ارتقا نیافته است نباید دارای یک درمانگاه یا بیمارستان مجهز باشد.
استاندار اصفهان افزود: مشهد اردهال کاشان نیز می تواند با همت افراد خیر و مسئولان محلی و ساکنان منطقه دارای یک مرکز بهداشتی و درمانی مجهز شود.
وی همچنین به طرح توسعه امامزاده علی بن محمد باقر (ع) اشاره کرد و افزود: فرآیند قانونی برای اجرای این طرح باید از سوی مسئولان ذیربط پیگیری و زمینه اجرای این طرح فراهم شود.
رضایی همچنین به مدیریت بحران شهرستان کاشان دستور داد تا طرح ساماندهی رودخانه مشهد اردهال را اجرایی تا زمینه احداث پل ارتباطی بر روی این رودخانه توسط خیران و مسئولان محلی فراهم شود.
استاندار اصفهان در سفر یک روزه به کاشان ضمن شرکت در مراسم آغاز عملیات نصب زنجیره میانی20 تایی سانتریفیوژ پیشرفته IR6 در سایت هسته‌ای شهید احمدی روشن (سایت نطنز) که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهر دیدار کرد و سپس به زیارت امامزاده علی بن محمدباقر (ع) در مشهد اردهال رفت.
حضرت علی ابن محمد باقر (ع) برادر حضرت امام صادق (ع) در سال 113 ه.ق به دعوت اهالی فین کاشان از سوی پدر بزرگوارشان برای ترویج دین اسلام راهی ایران شد و پس از سه سال ممارست سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در 27 جمادی الثانی سال 116ه.ق در خطه اردهال به شهادت رسید.
مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
2093/6026

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94836/مشکلات-مشهد-اردهال-کاشان-با-حضور-استاندار-اصفهان-بررسی-شد
بستن   چاپ