پیام سپاهان
نیروهای مسلح نباید جز خدا از چیزی واهمه داشته باشند
یکشنبه 25 فروردین 1398 - 2:50:13 PM
ایرنا
پیام سپاهان- آیت الله عبدالنبی نمازی روز یکشنبه در دیدار فرماندهان گروه 840 موشکی پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل افزود: بر اساس قرآن مجید نیروهای مسلح باید برای حفظ اسلام، انقلاب و نظام هر لحظه بر اقتدار خود بیافزایند تا دشمنان حتی فکر حمله به کشور را نکنند.
وی بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی البته این مهم را با کمترین امکانات و تجهیزات در دوران هشت سال دفاع مقدس که ایران در تحریم بود، به اثبات رساندند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان اضافه کرد: فلسفه دفاع در همه نظام هستی وجود دارد و افزون بر اینکه مساله ای شرعی می باشد، یک امر عقلی، طبیعی و تکوینی نیز بوده و جمهوری اسلامی ایران هم برای تجهیز و دفاع خود هرگز از سایر کشورها اجازه نخواهد گرفت.
وی خدمت در نیروهای مسلح را دوران درخشانی برشمرد و عنوان کرد: پیش از پیروزی انقلاب خدمت سربازی برای جوانان کار بسیار سختی بود، کسی شهامت مخالفت نداشت و آموزش ها تنها جنبه نظامی داشت و آموزش های معنوی، فکری، اخلاقی، احکام و آشنایی با حقوق خانواده مطرح نبود اما تحول بزرگی به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون در آموزش نیروهای مسلح شاهد هستیم.
امام جمعه کاشان با اشاره به سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، از او به عنوان نیرویی نظامی، دیندار، منظم و دقیق یاد کرد و افزود: سربازان و فرماندهان نیروهای مسلح باید زندگینامه، منش و رفتار امیران و سرداران رشید اسلام مانند صیاد شیرازی را برای تربیت و پرورش سربازان جدید الگو قرار دهند.
آیت الله نمازی تصریح کرد: تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با سایر کشورها در این است که نیروهای نظامی ایران در دوران 2 ساله خدمت، افزون بر یادگیری مسائل نظامی با آموزش های تربیتی، مدیریتی، قرآنی، اخلاق و احکام نیز آشنا می شوند اما باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سربازان تا پایان دوره خدمت مهارتی نیز بیاموزند.
وی در ادامه اقدام رییس جمهوری آمریکا در خصوص قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی را بر خلاف حقوق بین الملل دانست و یادآور شد: سازمان ملل متحد، کشورهای اروپایی و شرق آسیا از جمله ژاپن و چین این اقدام غیرعقلانی ترامپ را محکوم کرده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دولتمردان آمریکا برای خودشان جایگاه برتری قائل هستند و می خواهند از آنها پیروی کنیم اما در آموزه های اسلامی بردگی جایی ندارد زیرا انسان ها آزاد آفریده شدند و می توانند از منابع طبیعی بهره مند شوند.
وی وضعیت حاکم بر نظام جهانی را پیچیده ارزیابی کرد و گفت: پشت سر صهیونیست ها اقلیتی تشکیل شده که دیدگاهشان حاکمیت بر کره زمین است و اگر در خاورمیانه پیروز شوند، سراغ سایر کشورها خواهند رفت.
29 فروردین با صدور پیامی از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از سال 1358 با عنوان روز ارتش نامگذاری شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94864/نیروهای-مسلح-نباید-جز-خدا-از-چیزی-واهمه-داشته-باشند
بستن   چاپ