پیام سپاهان
اصفهان معین خوزستان و لرستان در ارائه خدمات بهداشتی است
یکشنبه 25 فروردین 1398 - 2:51:47 PM
ایرنا
پیام سپاهان- کمال حیدری  افزود: همچنین بر اساس تقسیم بندی مدیریت بحران استان خوزستان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه غرب شهر اهواز تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شد.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از مسوولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت اصفهان برای ارزیابی وضعیت منطقه و ارائه خدمات به آنجا اعزام شدند، ادامه داد: رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان نیز به عنوان نماینده دانشگاه در آنجا مستقر شده است.
حیدری با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در اهواز با توجه به اعلام نیاز مسوولان این شهر صورت می گیرد، تصریح کرد: 20 تیم خدمات بهداشتی و درمانی در اصفهان آموزش های لازم را از قبل دیده اند و آماده ارائه هرگونه خدمات در اهواز هستند.
رییس مرکز بهداشت اصفهان اضافه کرد: اهواز بیشتر با مشکل آب گرفتگی و ترکیب شدن آب با فاضلاب مواجه است به همین دلیل باید اقدام های لازم برای پیشگیری و آموزش جهت وضعیت بهداشت محیط و بیماری های عفونی انجام شود.
حیدری همچنین با اشاره به کمک ها و خدماتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و خیران سلامت این استان به مناطق سیل زده لرستان ارائه شده است، گفت: به دستور وزارت بهداشت، ایجاد 17 خانه بهداشت در لرستان به مرکز بهداشت اصفهان واگذار شد.
وی با اشاره به اینکه مقرر است این خانه های بهداشت با 34 کانکس و 17 سرویس بهداشتی ایجاد شود، افزود: بازدیدهای لازم برای ایجاد این خانه ها و استقرار در سکوهای مورد نظر در لرستان صورت گرفته است و به زودی کار اجرایی آنها آغاز می شود.
حیدری ادامه داد: اقلامی مانند سه هزار قوطی شیر خشک، چهار هزار و 500 واحد غذاهای کمکی برای نوزادان، هفت دستگاه موتور برق، 25 چشمه دستشویی و حمام، انواع مکمل های دارویی، 2 کامیون اقلام بهداشتی و یک کامیون خوراکی و آب معدنی از اصفهان به این استان ها ارسال شده است.
رییس مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: پیش از این نیز پنج واحد مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و پنج دستگاه خودروی شاسی بلند از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به خوزستان اعزام شد.
حیدری مدیریت و ساماندهی در توزیع کمک های مردمی برای یاری رساندن به مردم سیل زده را ضروری خواند و گفت: نیاز است مردم کمک های خود را به هر سازمان متناسب با نوع خدمات و وظایفی که به عهده دارند، تحویل دهند تا مدیریت آنها بهتر شود.
 بارش شدید باران از روزهای پایانی سال گذشته به جاری شدن سیل در 24 استان کشور منجر شد.
این بارش ها ابتدا استان های شمالی مازندران و گلستان را تحت تاثیر قرار داد و در ادامه استان های جنوبی و جنوب غرب و بیشتر فارس، لرستان و خوزستان نیز دچار سیل شدند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94865/اصفهان-معین-خوزستان-و-لرستان-در-ارائه-خدمات-بهداشتی-است
بستن   چاپ