پیام سپاهان
بودجه طرح های عمرانی دانشگاه ها 25 درصد افزایش یافت
سه شنبه 27 فروردین 1398 - 8:04:31 AM
ایرنا
پیام سپاهان- جمشید اسماعیلی  افزود: در زمان حاضر بیش از 250 طرح عمرانی در دانشگاه های کشور در دست اجراست که ممکن است امسال حدود 20 طرح جدید با توجه به ضرورت ها به این تعداد اضافه شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 350 طرح عمرانی در دست اجرا در دانشگاه ها داشتیم که حدود یکصد طرح از میان آنها بهره برداری شد.
وی با تاکید بر این که امسال بودجه های عمرانی دانشگاه ها در وضعیت خوبی قرار دارد، تاکید کرد : اگر مدیریت مالی طرح های عمرانی با توجه به مسائل و مشکلات موجود، سر و سامان یابد به خوبی می توان از منابع موجود استفاده کرد و طرح های در دست اجرا را پیش برد.
اسماعیلی درباره حمایت مالی از طرح های دانشگاه سبز ادامه داد : سال 96 حدود 300 میلیارد ریال و سال گذشته حدود 240 میلیارد ریال به طرح های مدیریت سبز که از سوی دانشگاه ها اعلام شد، تخصیص یافت.
وی با بیان این که وزارت علوم حدود 50 درصد از هزینه های این طرح ها را تخصیص می دهد و بقیه آن توسط خود دانشگاه پرداخت می شود، اضافه کرد: امسال حدود 370 میلیارد ریال بودجه برای حمایت از طرح های مدیریت سبز در دانشگاه ها در نظر گرفته شد.
مدیرکل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد : در مجموع می توان گفت حدود یکهزار میلیارد ریال در این بخش در دانشگاه های کشور هزینه می شود و امید است که سال های آینده توجه بیشتری به این مقوله شود.
 وزارت علوم در 2 سال گذشته در مجموع از حدود 120 طرح مدیریت سبز در دانشگاه حمایت مالی کرد.
دانشگاه سبز`(green university)، مکانی است که همه فعالیت‌ های آن بر اساس چشم انداز توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی صورت می‌ گیرد و نشان دهنده مسوولیت مهم آموزش عالی در راستای توسعه جامعه است، این دانشگاه دارای رویکردهای اصلی کاهش هزینه‌ های عمومی و جاری دانشگاه و ترویج رفتار آموزشی بر اساس فناوری های نو و بدون کاغذ است.
کارگروه شورای راهبری مدیریت سبز در حدود 180 دانشگاه، موسسه آموزش عالی و پارک علم و فناوری کشور تشکیل شده است

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94886/بودجه-طرح-های-عمرانی-دانشگاه-ها-25-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ