پیام سپاهان
«عصر جدید» روی میز نقد
سه شنبه 27 فروردین 1398 - 11:21:57 AM
ایسنا
پیام سپاهان- معاون پژوهشی خانه مشروطه با اعلام این خبر، اظهار کرد: نقد برنامه «عصر جدید» از دو دیدگاه اهمیت دارد؛ یکی اینکه در پی تقویت صفت پرسشگری در مخاطب است، ولو اینکه ورودی‌های ذهن او از جانب رسانه‌ای مثل رسانه ملی باشد و دیگر اینکه معتقدیم، «عصر جدید» فراتر از یک برنامه تلویزیونی است.

محمود فروزبخش ادامه داد: «عصر جدید» همان‌طور که از نام آن برمی‌آید از زمانه و روزگار نویی صحبت می‌کند و به همین دلیل ما عنوان جلسه نقد این برنامه را «این عصر، جدید است» انتخاب کرده‌ایم.
 
وی این برنامه تلویزیونی را مولود دو چیز دانست و گفت: «عصر جدید» نسخه کامل برنامه‌هایی مثل «شب کوک» و «برنده باش» و ... است که پیش‌ازاین از رسانه ملی پخش‌شده بود، بنابراین آن را به‌نوعی می‌توان مولود این سلسله برنامه‌ها دانست و همچنین، نمایانگر سیری است که مذاق و مزاج جامعه امروزی ایران پیداکرده است.

فروزبخش تصریح کرد: با ردیابی این دو سیر می‌توان نگاه‌های هویتی و تمدنی به برنامه «عصر جدید» داشت و نسبت آن را با این دو مقوله سنجید. از همین رو، خانه مشروطه که در دل خود اندیشکده هویت شناسی و تمدن اسلامی را نیز داراست، در نشستی با عنوان «این عصر جدید است» از این منظر، به بررسی و تحلیل این برنامه خواهد پرداخت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94895/«عصر-جدید»-روی-میز-نقد
بستن   چاپ