پیام سپاهان
ساخت و ساز طبق ضوابط، در اطراف بقعه باباقاسم منعی ندارد
سه شنبه 27 فروردین 1398 - 11:28:34 AM
ایسنا
پیام سپاهان- در همان اوایل اسفند ماه سال گذشته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت "مجوزی در سال 94 برای ساخت و ساز به مالک این زمین داده شده است، اما در آن مجوز کاملا ملاحظات میراثی محکم تاکید شده است و در یک بند عنوان شده چون این زمین در حریم بلافصل اثر تاریخی قرار دارد گودبرداری ممنوع است" ناصر طاهری با استناد به این اصل از توقف عملیات در کناره این بنا صحبت به میان آورد. 

مجدد اما چند روزی می‌شود که دوباره تصاویری از ادامه فعالیت در کنار این بقعه منتشر شده است، این بار فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، می‌گوید: ساخت و ساز در اطراف این بقعه مانعی ندارد و پر بودن پشت این بنا به پایداری آن کمک خواهد کرد. 

وی می‌افزاید: آنچه برای میراث فرهنگی از اهمیت برخودار است اجرای درست ضوابط ساخت و ساز در اطراف آثارهای ثبت شده ملی است که می‌توان طبق آن ضوابط در اطراف این آثار نیز ساخت و ساز انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در خصوص چرایی توقف پروژه و اجازه فعالیت مجدد آن می‌گوید: زمانی این پروژه در حال خاکبرداری بود نگران این حرکت بودیم و دستور به توقف دادیم، اما امروز مالک به ما هم از نظر ضوابط ساخت و ساز و هم از نظر ارتفاع اطمینان داده است.

الهیاری در پاسخ به این سوال که آیا نباید از ساخت و ساز در حریم درجه یک بناها جلوگیری کرد؟ می‌افزاید: در بناهای مختلف حریم‌ها دارای ضوابط مشخصی هستند حریم برخی بناها باید آزادسازی شود، اما برخی دیگر از بناها طبق ضوابط اجازه ساخت و ساز در اطرافشان وجود دارد و در حال حاضر نیز این بنا مدام در حال کنترل است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94897/ساخت-و-ساز-طبق-ضوابط،-در-اطراف-بقعه-باباقاسم-منعی-ندارد
بستن   چاپ