پیام سپاهان
ابر و باد دشت کاشان را فرا می‌گیرد
سه شنبه 27 فروردین 1398 - 11:36:04 AM
ایسنا
پیام سپاهان- عباس ارغوانی اظهار کرد: پدیده غالب جوی در روزهای جمعه و شنبه به صورت نیمه ابری و ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شودکه سرعت باد به20 متر بر ثانیه می‌رسد.

وی افزود: دمای بیشینه هوا تا روز چهارشنبه به  31 درجه سانتیگراد می‌رسد که در روز  پنجشنبه با سه درجه کاهش به 28 و در روز جمعه به 25 درجه سانتیگراد همراه با افزایش رطوبت می‌رسد.

ارغوانی تصریح کرد: با توجه به اینکه بادهای فصل بهار، به صورت بادهای لحظه‌ای است، گلخانه داران نسبت به استحکام سازه‌ها و پوشش گلخانه‌ها اقدام کرده و غله کاران نیز با استفاده از نظر کارشناسان جهاد کشاورزی، پایش بیماری زنگ غلات در مزارع و مبارزه علیه سن غلات را آغاز کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان تأکید کرد: مبارزه علیه بیماری لکه غربالی درختان میوه هسته‌دار مخصوصاً قیسی، مبارزه علیه زنبور سیاه، گوجه‌سبز و مبارزه علیه لیسه میوه و کنه قرمز در درختان آلوچه مرحله تورم جوانه از دیگر توصیه‌هایی است که باید مورد توجه باغداران قرار بگیرد.

وی با اشاره به افزایش بادهای لحظه‏ای در عصر روزهای هفته جاری، گفت: علاقه‌مندان به طبیعت در عرصه‏های بیابانی دشت کاشان به ویژه در مناطق کویر سیازگه ابوزیدآباد، مرنجاب و کویر نوش‏آباد، اقدام لازم جهت مقابله با بادبردگی را رعایت کنند و از خاموش‏شدن آتش قبل از ترک جنگل‌های تاغ، اطمینان حاصل کنند.

ارغوانی افزود: توجه به پیش‏بینی وقوع پدیده‏های تگرگ و رعد و برق در مناطق کوهستانی، برای کوهنوردانی که در عرصه‏های مرتعی و جنگلی شهرستان کاشان سفر می‌کنند و همراه داشتن وسایل ایمنی ضروری است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94900/ابر-و-باد-دشت-کاشان-را-فرا-می‌گیرد
بستن   چاپ