پیام سپاهان
استانی شدن، یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم کاشان است
چهارشنبه 28 فروردین 1398 - 10:58:46 AM
ایسنا
پیام سپاهان- علی رسول‌زاده، در صد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان، اظهار کرد: با استناد به حدیث امام علی(ع) باید فرصت‌ها و به ویژه فرصت خدمت را غنیمت شمرد تا بعد از مرگ برای از دست رفتن فرصت‌ها افسوس و حسرت نخوریم.

وی افزود: در همه مجاری قانونی، از شهرستان تا سطح کشور این مسئله اثبات شده است که هر جا بزرگان  شهر با هم متحد و هماهنگ باشند مصالح مردم نیز حفظ می‌شود. استانی شدن کاشان یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم این شهرستان است که باید با همدلی و همفکری برای تحقق آن تلاش کنیم.

رسول‌زاده تصریح کرد: همه با هم و در کنار مسئولان و مدیران شهری می‌توانیم با مشارکت و همفکری بزرگان و مشورت آن‌ها، در برابر مشکلات بایستیم و بر آن فائق شویم.

وی گفت: وحدت و همدلی، عامل رفع مشکلات داخلی و کاهش مشکلات خارجی شهرستان است و پیشنهاد می‌شود نماینده مجلس شورای اسلامی، هر ماه، به صورت رسمی یا فوق‌العاده در نشست مشترک با شورا و فرماندار موضوع‌های مختلف را برای بررسی و جمع‌بندی راهکارها در دستور کار قرار دهد.

همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: طرح ایجاد استان اصفهان شمالی به صورت تخصصی و علمی و بدون جانب گیری و با مشارکت 10 شهرستان  موفق می‌شود و باید  همه شهرستان‌های مشخص شده در این طرح در اولویت و اهمیت باشند و فقط کاشان مطرح نباشد.

حسینعلی وکیل، اظهار کرد: در صورتی این طرح موفق می‌شود که شخص، چهره یا محل خاصی پررنگ و مورد تمرکز قرار نگیرد ضمن اینکه پیگیری علمی و تخصصی این موضوع و طرح آن در رسانه‌ها نیز با حساسیت خاصی حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد استان اصفهان شمالی، مباحث، کارشناسی و با حضور افراد کارشناس بدون وابستگی به حزب و جناح سیاسی و شهر خاص باید مورد تاکید قرار بگیرد، و همه ما با هم در 10 شهرستان بدون مباحث محلی و قومیتی باید برای تحقق این امر و فراهم کردن بستر توسعه منطقه متحد و هماهنگ و همفکر باشیم.

وکیل، با اشاره به اینکه امروز کاشان با پتانسیل بالا نقش بسزایی در توسعه  کشور دارد گفت: یکی از راهکارهای استفاده از این ظرفیت و رسیدن به توسعه ساختار استانی شدن آن است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر اینکه استان اصفهان به دلیل وسعت و ظرفیت‌های ویژه مثل میراث فرهنگی و صنعت،  نمی‌تواند همه شهرستان‌ها را  مدیریت کند، گفت:  تجربه این تقسیمات استانی نشان می‌دهد که رسیدگی به امور اجرایی و توزیع خدمات به تمامی شهرستان بهتر و بیشتر می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94913/استانی-شدن،-یکی-از-اصلی‌ترین-مطالبات-مردم-کاشان-است
بستن   چاپ