پیام سپاهان
مهم ترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته ای که گذشت
شنبه 31 فروردین 1398 - 7:06:05 AM
ایرنا
پیام سپاهان- پنج طرح اشتغالزایی جوانان روز دوشنبه توسط وزیر ورزش و جوانان به صورت ویدئو کنفراس در اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید.
مسعود سلطانی این طرح ها را به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان بانک رسالت و کارآفرینی امید افتتاح کرد.
این مراکز اشتغال زایی شامل کارگاه تولید شیشه دوجداره، واحد صنعتی منتاژ تابلو برق، کارگاه بسته بندی سبزیجات، مرکز تولید نان رژیمی و شهربازی کودکان است.
وزیر ورزش و جوانان در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان گفت: 2 هزار فرصت شغلی در حوزه جوانان در سال گذشته با ارائه تسهیلات بانکی ایجاد شد که وام های آن توسط بانک کارآفرینی و امید و قرض الحسنه رسالت اعطا شده است.
سلطانی فر افزود: پارسال هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح های اشتغال زایی جوانان کشور اختصاص یافت.
وی ادامه داد: طرح های پیشنهادی جوانان در کارگروه اشتغال زایی ادارات کل ورزش و جوانان بررسی و برای اعطای تسهیلات به بانک کارآفرینی امید و یا قرض الحسنه رسالت معرفی شدند.

**مکان فروش بلیت مسابقه فوتبال ذوب آهن و پرسپولیس مشخص شد
دبیر هیات فوتبال استان اصفهان گفت: چهار محل در اصفهان برای فروش بلیت مسابقه فوتبال بین تیم های ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس تهران تعیین شده است.
حمیدرضا دادخواه افزود: برای جلوگیری از اجتماع هواداران در ورزشگاه فولادشهر هیچ بلیتی در این مکان فروخته نمی‌ شود و بلیت ‌فروشی تنها در مجموعه ورزشی شفق ذوب آهن، ورزشگاه ملت اصفهان و ورزشگاه ایثار فولادشهر برای هواداران تیم ذوب آهن و سالن آمفی تئاتر امام رضا (ع) فولادشهر برای هواداران پرسپولیس در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: هشت هزار بلیت برای این دیدار عرضه خواهد شد که سهم پرسپولیسی ها یکهزار بلیت است.
دبیر هیات فوتبال استان اصفهان از هواداران بویژه تماشاچیان پرسپولیس درخواست کرد که برای خرید بلیت به ورزشگاه فولادشهر مراجعه نکنند، زیرا هیچ بلیتی در این محل فروخته نخواهد شد.

** تساوی ذوب آهن و پرسپولیس در نیمه نخست
نیمه نخست دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید.
در نخستین دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران که به روزهای حساس خود رسیده است، ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان تیم صدرنشین پرسپولیس است.
قضاوت این دیدار را «اشکان خورشیدی» برعهده دارد.
تقابل «علیرضا منصوریان» سرمربی ذوب آهن با «برانکو ایوانکوویچ» و نگاه سایر مدعیان به نتیجه این دیدار بر حساسیت های موجود افزوده است.
بازی با سرعت زیادی از سوی 2 تیم آغاز شد و ذوب آهن عملکرد بهتری در دقایق ابتدایی داشت و چند فرصت نسبی روی دروازه میهمان ایجاد کرد که با واکنش های خوب «علیرضا بیرانوند» همراه شد.

**پرسپولیس در فولادشهر متوقف شد
تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار خارج از خانه برابر ذوب آهن اصفهان متوقف شد تا تکرار قهرمانی سرخپوشان پایتخت با خطر رو به رو شود.
در نخستین دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران که به روزهای حساس خود رسیده است، ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان تیم صدرنشین پرسپولیس بود که این رقابت با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید.
هرچند پرسپولیس با این تساوی با 55 امتیاز همچنان صدر جدول را در اختیار دارد، اما با توجه به دیدارهای دشوار پیش رو باید تلاش مضاعفی برای رسیدن به قهرمانی داشته باشد.
ذوب آهن اصفهان نیز با 30 امتیاز در جایگاه هشتم باقی ماند.

** قهرمانی لیگ برتر فوتبال هنوز مشخص نیست
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: قهرمانی هیچ تیمی از لیگ برتر از جمله تیم ما مشخص نیست و تیم اول پس از سوت آخرین بازی قهرمان مشخص خواهد شد.
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس ‎بازی با ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان افزود: امروز شایسته تیمی که در صدر جدول قرار دارد نبودیم البته به دنبال توجیه هم نیستیم.
وی با بیان اینکه تمام شرایط این دیدار مناسب بود، ادامه داد: شرایط بازی از جمله زمین چمن و هوا برای یک بازی مناسب مهیا بود اما پرسپولیس در نیمه اول آن طور که باید بازی نکرد.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان این که تیمش در نیمه اول بدترین بازی در طول فصل را انجام داد ، خاطرنشان کرد: نیمه دوم نسبت به نیمه نخست موقعیت‌ های بهتری به دست آوردیم.

** می توانستیم کار پرسپولیس را یکسره کنیم
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: تیم ما می توانست در نیمه اول کار پرسپولیس را یکسره کند و با پیروزی بازی را به پایان برساند.
علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از بازی پرسپولیس تهران در ورزشگاه فولادشهر افزود: به دنبال بهبود جایگاه خود در جدول بودیم و در مقایسه با حریف با حوصله بازی کردیم.
وی با بیان اینکه بازیکنان تیم ذوب‌ آهن در این دیدار فوق‌العاده بودند، خاطرنشان کرد: جا دارد یک خسته نباشید نیز به هواداران تیم مان بگویم.
منصوریان ادامه داد: از نتیجه بازی راضی نیستم اما بچه های تیم اصول تاکتیکی و تکنیکی را رعایت کردند.
سرمربی تیم ذوب ‌آهن با اشاره به این که قانون 90 درصد به 10 درصد هواداران تیم های میزبان و میهمان باید رعایت شود، اضافه کرد: نباید به خاطر فشار وارد شده قبل از مسابقه، هواداران تیم مقابل جایگاه های بیشتری را تصاحب کنند.

** سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند انتخاب شد
حمید بیغم برای یک فصل به عنوان سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند انتخاب شد.
پایگاه خبری باشگاه گیتی پسند اعلام کرد: در جلسه امروز هیات مدیره گیتی پسند ، حمید بیغم با اکثریت آرا به مدت یک فصل به عنوان سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند انتخاب شد.
بیغم در کارنامه خود سابقه قهرمانی لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا را دارد.
پیش از این هدایت تیم فوتسال گیتی پسند در فصل گذشته بر عهده رضا لک بود که به مقام نایب قهرمانی این رقابت ها دست یافت.
این تیم در سال‌ های 1391 و 1395 به مقام قهرمانی و در سال‌های 1389، 1390، 1392 و 1393 مقام نایب قهرمانی لیگ برتر فوتسال ایران را به دست آورد.
گیتی پسند همچنین در سال 1391 به مقام قهرمانی و در سال‌های 1392 و 1396 به مقام نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان فوتسال آسیا دست یافت.

** بودجه امسال باشگاه ذوب اصفهان حدود 500 میلیارد ریال است
عضو هیات مدیره و سخنگوی باشگاه ذوب آهن اصفهان، بودجه سال 98 این باشگاه را بیش از 500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال قبل رشد چشمگیری داشته است.
احمد جمشیدی در نشست خبری در ساختمان فروش و بازاریابی شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: اگرچه نمی توانینم درباره رقم دقیق و جزییات این بودجه صحبت کنیم اما امیدواریم با این بودجه شرایط خریدهای تیم فوتبال و تیم داری در دیگر رشته بهبود پیدا کند.
وی با بیان اینکه بودجه سال 97 باشگاه 200 میلیارد ریال بود، خاطرنشان کرد: این مبلغ از سوی کارخانه تامین شد، همچنین190 میلیارد ریال از درآمد زایی لحاظ شده بود که در زمان حاضر 120 میلیارد ریال آن محقق شده است.
سخنگوی باشگاه اضافه کرد: امیدواریم هفتاد میلیارد ریال اصلاحیه بودجه باقی ‌مانده نیز تا پایان خرداد‌ محقق شود که از این میزان چهار میلیارد آن پرداخت شده است و در آینده نزدیک 30 میلیارد ریال پرداخت خواهد شد برای تیم فوتبال اختصاص خواهد یافت.
این عضو ذوب آهن با تاکید بر حمایت از تمامی تیم های باشگاه، اظهارداشت: برنامه ما احیای تیم ها و درخشش تیم هایی مانند بسکتبال و هندبال همچون دهه 70 است.

** مسابقات بین المللی تنیس در اصفهان برگزار می شود
مسابقات بین المللی تنیس با عنوان ITF juniors 2019 با حضور 80 تنیسور ایرانی و خارجی در اصفهان برگزار می شود.
مدیر برگزاری این مسابقات گفت: این رقابت ها از فردا شنبه در ورزشگاه 22 بهمن و باشگاه تنیس آپادانا در جدول مقدماتی آغاز می شود، از روز دوشنبه جدول اصلی رقابتها کلید خواهد خورد و در نهایت تا هفتم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
فرشید زیدی ادامه داد: رقابت های یاد شده در رده دختران و پسران زیر 18 سال با حضور تنیسورهای بیش از 10 کشور خارجی برگزار می شود، تا در نهایت نفرات و تیمهای برتر مسابقات در بخش انفرادی و 2 نفره معرفی شوند، ضمن اینکه جایزه نقدی برای برترین ها اختصاص نمی یابد و رقابتها برای بالا بردن امتیاز و رده جهانی تنیسورها برگزار می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94918/مهم-ترین-رویدادهای-ورزشی-اصفهان-در-هفته-ای-که-گذشت
بستن   چاپ