پیام سپاهان
فعالیت 140 واحد پرورش مرغ گوشتی در اردستان
شنبه 31 فروردین 1398 - 12:25:08 PM
ایسنا
پیام سپاهان- میثم استکی اظهار کرد: از ابتدا تا پایان سال 1397 نزدیک به 9 میلیون طیور گوشتی از مبدأ شهرستان اردستان به کشتارگاه‌های مختلف کشور ارسال شده است.

 وی افزود: در حال حاضر تولید گوشت مرغ از مزرعه تا سفره  تحت نظر دامپزشکی صورت گرفته که این مهم سبب شده است تا گوشت سالم و باکیفیت به دست عموم مردم برسد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان با اشاره به روند افزایش قیمت مرغ در چند ماه گذشته گفت: افزایش ارز در چند ماه گذشته باعث شد تا قیمت سویا و ذرت دانه‌ای افزایش پیدا کند و در نتیجه سرمایه در گردش واحدهای مرغ گوشتی کاهش پیدا کند.

استکی با اشاره به وجود بیماری آنفولانزا حاد پرندگان در کشور و استان اصفهان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدام‌های پیشگیرانه تاکنون هیچ‌گونه موردی از ابتلا به این بیماری در شهرستان مشاهده نشده و شهرستان پاک و عاری از بیماری است. مرغ و تخم‌مرغ دارای نشان و مجوز دامپزشکی سالم و عاری از هرگونه بیماری بوده و مصرف آن بلامانع است.

وی خواستار جلوگیری از ایجاد واحدهای پرورش غیرمجاز مرغ، بلدرچین و بوقلمون شد و گفت: در سال گذشته بیش از 7 واحد غیرمجاز پرورش مرغ به دستگاه‌های قضایی شهرستان معرفی شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان با بیان اینکه واحدهای مرغداری اردستان رتبه برتر جوجه ریزی گوشتی در استان را به خود اختصاص دادند، خاطرنشان کرد: این شهرستان با دارا بودن 140 واحد فعال پرورش مرغ گوشتی ظرفیت تولید سالانه 30 هزارتن گوشت مرغ را دارا است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94925/فعالیت-140-واحد-پرورش-مرغ-گوشتی-در-اردستان
بستن   چاپ