پیام سپاهان
اصفهان میزبان کنگره بین الملی ارتوز و پروتز ایران
شنبه 31 فروردین 1398 - 12:33:44 PM
ایسنا
پیام سپاهان- ابراهیم صادقی در ارتباط با اهداف برگزاری سیزدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز ایران، اظهار کرد: این کنگره با هدف ارتقاء سطح آموزش در رشته ارتوز و پروتز، بهبود کیفیت سطح خدمت رسانی در این حوزه، معرفی و اطلاع رسانی تکنولوژی های نوین جهانی به کارشناسان فعال این رشته، افزایش همکاری های بین بخشی و بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات شاغلان رشته ارتوز و پروتز برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: جلسات سخنرانی این کنگره پیرامون اخلاق حرفه ای، مقالات پروتز اندام برای افراد قطع عضو، پانل صلاحیت های ضروری برای ارائه کنندگان خدمات، ارتوزها و وسایل کمکی و جلسه ویژه برای شرکت کنندگان خارج از کشور می شود. 

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز ایران در خصوص مقالات این کنفرانس گفت: تاکنون 170 مقاله ارسال شده است که تعداد 50 مورد به صورت سخنرانی و بخش عمده از آن  به شکل پوستر ارائه می شود.

وی افزود: 10 کشور مختلف دنیا در این کنگره حضور دارند که به ارایه مقاله و سخنرانی می پردازند. این کشورها شامل آمریکا، آلمان، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، الجزایر، لبنان، گینه، سریلانکا و سیرالئون می شوند.

وی با اشاره به نهادهای شرکت کننده دراین کنگره، اظهار کرد: شرکت کنندگان این کنگره شامل دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، همدان، شیراز، دانشگاه علوم پزشکی ایران، علوم بهزیستی و توانبخشی مستقر در تهران می شود.

نایب رییس انجمن توانبخشی ایران تصریح کرد: دومین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز دارای امتیاز آموزش مداوم برای متخصصان و کارشناسان رشته های توانبخشی و برخی رشته های پزشکی و پیراپزشکی است.  

صادقی در ارتباط با ارتوزها و پروتز ها، گفت: هنگامی که سیستم های اسکلتی و عضلانی انسان دچار مشکل می شوند از طریق ارتوزها می توان از این سیستم ها محافظت کرد و آنها را در راستای مناسب نگه داشته یا به تقویت عملکرد آنها کمک کنند.

وی ادامه داد: پروتزها به اندام های مصنوعی گفته می شود. افرادی که دچار قطع عضو در هر سطحی می شوند، برای ادامه حیات باید از پروتزها استفاده کنند. به عنوان نمونه اگر فردی دچار قطع ناحیه پاها باشد باید از پای مصنوعی استفاده کند.  

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: افرادی که دچار قطع عضو بر اثر جنگ، تصادفات، حوادث شغلی می شوند باید خدمات لازم به آنان داده شود. همچنین سبک زندگی امروزه سبب بروز بیماری های غیر واگیر مانند دیابت شده است که می تواند باعث افزایش قطع عضوشود. بنابراین باید به تربیت نیروی متخصص توجه ویژه شود تا این نیرو بتوانند به بیماران قطع عضو خدمات ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، دومین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروز ایران از چهارم تا ششم اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94928/اصفهان-میزبان-کنگره-بین-الملی-ارتوز-و-پروتز-ایران
بستن   چاپ