پیام سپاهان
مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 03:28:33
پیام سپاهان - اصفهان- برنامه ای برای جمع آوری آبهای سطحی در شهر اصفهان وجود ندارد، شرایط فعلی کشور، فرصت بی بدیل برای نخبگان است و 98 درصد داروهای دام و طیور در ایران تولید می شود از مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.
**عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اصفهان گفت: چنانچه مدیریتی برای جمع آوری و استحصال رواناب ها در شهر اصفهان وجود داشته باشد به آسانی می توان آب مورد نیاز فضای سبز منطقه را تامین کرد.
ناصر حاجیان افزود: حدود پنج هزار متر فضای سبز در شهر اصفهان وجود دارد و برای آبیاری این وسعت فضای سبز در طول سال به حدود 50 میلیون متر مکعب آب نیاز است.
وی با اشاره به نقش مهم فضای سبز در کالبد کلانشهر اصفهان بیان کرد: متوسط بارندگی در اصفهان سالانه 130 میلی متر است که با احتساب تبخیر 30 میلی متر، حدود 100 میلی متر آن به درون زمین فرو می رود اما به سفره های درونی نفوذ نمی کند.
این کارشناس امور آب با اشاره به مساحت 500 کیلومتری شهر اصفهان تصریح کرد : متاسفانه برنامه ای برای جمع آوری و استحصال آب های سطحی در شهر اصفهان وجود ندارد و این مهم باید در دستور کار مدیران شهری قرار گیرد.
** پیمانکار تونل سوم کوهرنگ انتظارات را برآورده نکرده است
استاندار اصفهان تصریح کرد: پیمانکار تونل سوم کوهرنگ از توانایی لازم برای اجرای این طرح برخوردار نبوده و انتظارات را برآورده نکرده است.
عباس رضایی در نخستین شورای اداری استان اصفهان در سال جدید افزود: پیمانکار تونل سوم، آن چابکی که مورد انتظار ماست، ندارد زیرا تونل و سد سوم کوهرنگ تنها طرحی است که مشکل مالی ندارد.
وی در عین حال گفت: اما از آنجایی که پیمانکار در حال فعالیت بر اساس فهرست های سال 88 است کارشناسان معتقدند که تغییر پیمانکار به مصلحت نیست.
استاندار اصفهان افزود: در حال اتخاذ تمهیداتی هستیم تااین مشکلات بصورت اساسی حل و فصل شود زیرا آب اصفهان چیزی نیست که مشکلاتش با چند جزوه برطرف شود.
وی با بیان اینکه 95 درصد از وقت خود را صرف حل مشکلات آب استان کرده ام، گفت: حتی قبل از تصدی استانداری، 27 ساعت کاری با کارشناسان، مسائل آب استان را بررسی کرده بودم.
** 88 درصد بودجه سال 97 شهرداری اصفهان جذب شد
شهردار اصفهان گفت: 88 درصد بودجه 30 هزار میلیارد ریالی این شهرداری در سال گذشته جذب شد.
قدرت‌الله نوروزی در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: برای امسال هم بودجه 41 هزار میلیارد ریالی پیشنهاد شده است.
وی با بیان این که اصفهان در جذب بودجه از همه کلانشهرها بهتر عمل کرده است افزود: شهرداری اصفهان در دوره گذشته با انبوهی از مسائل و مشکلات در حوزه مالی و اداری مواجه بود فعالیت‌های خدماتی و عمرانی این نهاد را تحت تاثیر قرار داده بود اما وضعیت بدهی های امروز شهرداری اصفهان با برنامه های مدیریت شهری روند کاهشی پیدا کرده است.
شهردار اصفهان بیان کرد: بدهی های گذشته ارائه فعالیت های عمرانی و خدماتی را با چالش بزرگی مواجه کرده بود اما امروز بخش زیادی از آنها پرداخت شده است.
** سیل پنج هزار و 200 میلیارد ریال به استان اصفهان خسارت زد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مجموع خسارت سیل به بخش های مسکن، راه، کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این استان را پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد.
منصور شیشه فروش اظهار داشت: در پی بارش های سنگین روزهای پنجم تا دوازدهم فروردین امسال که با وقوع طوفان در شرق اصفهان همراه بود،360 کیلومتر از راه های ارتباطی و 414 ابنیه فنی دچار آسیب شد.
وی اضافه کرد: هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دید که از این تعداد 2 هزار و 100 واحد نیاز به بازسازی و پنج هزار و 900 واحد آن نیاز به تعمیرات دارد.
به گفته وی از این تعداد 2 هزار و 500 واحد شهری و پنج هزار و 500 واحد روستایی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: جاری شدن سیل در روزهای یاد شده، به چهار هزار و 800 هکتار از زمین های زراعی و باغی و حدود 830 رشته قنات استان اصفهان آسیب زد.
وی افزود: همچنین 829 مورد ادوات کشاورزی، 900 کلنی زنبور عسل و یک هزار و 240 راس دام سبک و سنگین در استان اصفهان نابود شد و حدود چهار هزار تن محصولات باغی از بین رفت.
**بیشتر طرح های مدیریت سبز دانشگاه ها در بخش آب است
مدیر کارگروه مدیریت سبز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیشترین تعداد طرح های مدیریت سبز در دانشگاه ها که تاکنون به این کارگروه معرفی و موفق به جذب بودجه شدند، در زمینه آب و پساب است.
مصطفی منفرد افزود: سیاست وزارت علوم نیز با توجه به کمبود منابع آبی در بسیاری از استان ها، اجرای طرح های تصفیه خانه و بازچرخانی پساب است.
وی با بیان اینکه سال 96 از میان حدود 600 طرح رسیده به کارگروه مدیریت سبز وزارت علوم، از 60 طرح حمایت مالی شد، خاطرنشان کرد: از میان این طرح ها، 40 مورد مربوط به مدیریت آب و پساب، 13 مورد ارتقای کیفی موتورخانه ها و بهینه سازی سامانه های تاسیساتی، 6 مورد انرژی های تجدید پذیر و کنترل مصرف انرژی و یک مورد مدیریت پسماند و حمل و نقل بود.
** شرایط فعلی کشور، فرصت بی بدیل برای نخبگان است
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: شرایط فعلی، فرصت بی بدیلی برای نخبگان است زیرا با توجه به محدودیت های مالی، مدیران باید پاسخگو باشند و درست کار کنند.
محمد صالح ترکستانی در آیین تودیع و معارفه رییس بنیاد نخبگان اصفهان در تالار شهروند با بیان این که به مدد شبکه های اجتماعی، درخواست مردم بطور شفاف و در چند ثانیه، مطرح می شود، افزود: نخبگان باید به میدان بیایند و کار کنند و نشان دهند که یک مدیر یا کارشناس واقعی چگونه می تواند، تفاوت ایجاد کند.
به گفته وی اصلاح این وضعیت زمان بسیاری نیاز دارد.
وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان ایران 14 سال گذشته بنا به تاکید و پیگیری رهبری تشکیل شد، اظهار داشت: امیدوارم به سمتی حرکت کنیم که همه مدیران دغدغه همیشگی رهبر انقلاب یعنی ' نخبه باوری ' را داشته باشند.
معاون بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که مدیران ما حتی حفظ عنوان سیاسی خود از نخبگان استفاده کنند نه از افراد هم حزبی.
** بیش از 43 درصد از آهن اسفنجی کشور در گروه فولاد مبارکه تولید شد
معاون بهره‌برداری مجتمع فولاد مبارکه گفت: سال گذشته بیش از 43 درصد از آهن اسفنجی کشور معادل10 میلیون و 560 هزار تُن در گروه فولاد مبارکه تولید شد.
مختار بخشیان افزود: مجموع آهن اسفنجی تولید شده در کل کشور بیش از 24 میلیون تُن است که سهم گروه فولاد مبارکه شامل فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، فولاد سبا و شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از این میزان، بیش از10 میلیون و 560 هزار تن است.
وی اظهار داشت: از این رقم، هفت میلیون و 15 هزار تن در واحدهای احیای مستقیم یک و 2 شرکت فولاد مبارکه، بیش از یک‌ میلیون و 691 هزار تن در فولاد هرمزگان، یک‌ میلیون و 251 هزار تن در مجتمع فولاد سبا و بیش از 554 هزار تن در شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تولید شده است.
** رشد اقتصادی نیازمند امنیت و آرامش است
ارشد نظامی ارتش در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: رشد اقتصادی نیازمند امنیت و آرامش است و ارتش امنیت را برای رونق تولید تامین می کند.
امیر سرتیپ محسن آذر افروز در نشست خبری افزود: نیروهای مسلح از جمله ارتش نقش خود را با تامین امنیت داخلی برای رونق تولید و تحقق شعار سال انجام می دهند.
وی بیان کرد: با تامین امنیت زمینی، دریایی و هوایی فرصت های اشتغالزایی و فعالیت اقتصادی برای فعالان این عرصه فراهم می شود و ارتش جمهوری اسلامی مهمترین دغدغه اش تامین این نیاز اساسی است.
ارشد نظامی ارتش در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خودکفایی در عرصه های نظامی، استفاده از ظرفیت های داخلی و دانش افراد برای تولید تجهیزات جنگی نقش بسزایی در رونق تولید دارد که ارتش در سال های بعد از انقلاب در این مسیر حرکت کرده است.
** 98 درصد داروهای دام و طیور در ایران تولید می شود
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: 98 درصد داروهای دام و طیور، 95 درصد واکسن های مورد استفاده صنعت دام و 40 درصد طیور در کشور تولید می شود.
قاسم رضاییان زاده در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان با بیان این که با سیاست و همت در بخش تولید می توان به پایداری در تولید کمک کرد، افزود: اصفهان در بخش آمایش سرزمین و تامین غذا نقش آفرینی می کند.
وی ادامه داد: با توجه به مطالعات اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی محققان در دهه های آینده تا سال 2050 اصلی ترین مشکل تمام جهان تامین غذاست و به گونه ای شرایط پیش می رود که تمام جنگ ها برسر تامین غذا خواهد بود.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: بحث تامین غذا مساله مهمی است که باید جدی تر به آن پرداخته شود و اقدامات در جهت مدیریت شرایط آتی صورت بگیرد.
وی با اشاره به فعالیت های سازمان دامپزشکی کشور و حمایت از تولید اضافه کرد: مهم ترین مقوله ای که دامپزشکی به صورت روشن و شفاف در بحث تولید دارد بروز و شایع شدن بیماری ها و نقش در پیشگیری و کنترل و ورود این بیماری ها و نیز مبارزه با آن است.
** واحد پلی اکریل ایران نیازمند حمایت است
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت اصفهان با تاکید بر ضرورت حمایت از واحد تولیدی پلی اکریل ایران گفت : این کارخانه با حمایت کارگران ، تلاش مدیران مجموعه و با ارایه تسهیلات به چرخه تولید برگشته است.
اسرافیل احمدیه در حاشیه بازدید از این واحد تولیدی استان اصفهان افزود: از زمان ورود هیات اجرایی جدید، این کارخانه جان تازه گرفت به طور مثال بخش پلی استرما آن اکنون روزانه به حدود 95 تن تولید دست یافته است.
وی اظهارداشت: کارخانه به دست کارگران به مرحله تولید رسید و در ادامه نیز به دست آنان استمرار خواهد داشت و اکنون خط و مشی شرکت تغییر کرده و با مدیریت بهتری پیش می رود.
احمدیه یادآور شد : هم اکنون در این واحد تولیدی هزار و 700 کارگر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.
** سرعت جوان گرایی در وزارتخانه ها کند است
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آقای روحانی دستور داد که از جوانان و زنان شایسته در بدنه معاونت ها و اداره های دولتی استفاده شود، گفت: سرعت اجرای این کار کُند است.
محمدجعفر کبیری در همایش 'بیم و امید' که در تالار میرزاخانی خانه ریاضیات اصفهان ، افزود: هرچند برخی وزارتخانه ها مانند نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جوان گرایی، پیشرو هستند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به روندهای انتخاباتی 92 و 96 ، گفت: در سال 96 جوان گرایی و اعتقاد به نسل جوان جزو اولویت های دولت آقای روحانی قرار گرفت و این اتفاق با تقدیم لایحه احیای سازمان ملی جوانان و بکارگیری جوانان در دولت تحقق یافت.
کبیری با بیان اینکه امور جوانان در کشورمان در زمان حاضر در حد معاونت یک وزارتخانه است، افزود: این در حالی است که رسیدگی به امور جوانان نیاز به یک سامانه بزرگتر دارد و قرار بود که سازمان ملی جوانان احیا شود که لایحه آن تقدیم مجلس شد.
** دشمن هیچگاه به فکر حمله نظامی به ایران نمی افتد
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس آنچنان سیلی محکمی به دشمن زدند که هیچگاه به فکر حمله نظامی با این کشور نمی افتد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: برخی دشمنان دانا و برخی دوستان نادان ابتدای انقلاب دم از انحلال ارتش می زدند و برخی معتقد بودند ارتش نمی تواند همراه مردم باشد یا نباید سلسله مراتب فرماندهی در ارتش رعایت شود و پیروی مرحله پایین از بالا معنا ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: امام خمینی (ره) می دانست پیکره ارتش فرزندان ملت هستند که پدران و مادرانشان همراه با مردم قیام کردند و ارتشیان نیز دلشان برای دین می تپید.
** کنگره بین المللی ارتوز و پروتز ایران در اصفهان برگزار می شود
دبیر علمی کنگره بین المللی ارتوز و پروتز ایران گفت: سیزدهمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین‌المللی ارتوز و پروتز ایران از چهارم تا ششم اردیبهشت امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.
ابراهیم صادقی افزود: سخنرانانی از کشورهای آلمان، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، الجزایر، لبنان، سریلانکا، گینه و سیرالئون در این رویداد علمی حضور می یابند.
وی محورهای این کنگره را مداخلات ارتوز و پروتز در ضایعات ارتوپدی، نورولوژی، دیابت، سالمندی، آسیب های ورزشی و حوادث، فناوری یا نوآوری در ساخت یا تولید محصولات، مواد اولیه یا قطعات ارتوز و پروتز، آموزش، چشم اندازها و سیاستگذاری در ارتوز و پروتز، همکاری بین بخشی، مسائل مرتبط با شاغلان حرفه و اخلاق حرفه ای اعلام کرد.
صادقی با بیان اینکه حدود 170 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد، اظهار داشت: از بین این مقالات، 50 مقاله پذیرفته شد و در سه روز برگزاری کنگره، ارائه می شود.
** کشاورزان مانع ادامه احداث کانال انتقال آب زاینده رود به ذوب آهن شدند
ادامه ساخت خط انتقال آب از دریاچه قایقرانی ذوب آهن واقع در شهرستان لنجان به کارخانه ذوب آهن، روز جمعه با اجتماع و حضور جمعی از کشاورزان اصفهان متوقف شد.
عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان اظهارداشت: این عده با یک دستگاه لودر بخشی از کانال عبوری خط لوله این طرح را پر کردند.
بارگذاری غیر اصولی به گفته کارشناسان یکی از معضلات اصلی رودخانه زاینده رود است که حیات این شاهرگ حیاتی فلات مرکزی ایران را با مشکل مواجه کرده است.
حسین محمدرضایی با بیان اینکه کشاورزان و حقابه داران خواهان رسیدگی مسوولان کشوری و استانی هستند، تصریح کرد: بر اساس قانون و طبق بند 2 مصوبه 9 ماده ای شورای عالی آب که در سال 1392 تصویب شد، هر گونه بارگذاری جدید بر زاینده ‌رود تا تعیین تکلیف حقابه داران و جبران خسارات آنها، ممنوع است.
9913/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94954/مهم-ترین-رویدادهای-خبری-اصفهان-در-هفته-ای-که-گذشت
بستن   چاپ