پیام سپاهان
کنگره بین المللی ارتوز و پروتز ایران در اصفهان برگزار می شود
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 03:29:26
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر علمی کنگره بین المللی ارتوز و پروتز ایران گفت: سیزدهمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین‌المللی ارتوز و پروتز ایران از چهارم تا ششم اردیبهشت امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.
ابراهیم صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سخنرانانی از کشورهای آلمان، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، الجزایر، لبنان، سریلانکا، گینه و سیرالئون در این رویداد علمی حضور می یابند.
وی محورهای این کنگره را مداخلات ارتوز و پروتز در ضایعات ارتوپدی، نورولوژی، دیابت، سالمندی، آسیب های ورزشی و حوادث، فناوری یا نوآوری در ساخت یا تولید محصولات، مواد اولیه یا قطعات ارتوز و پروتز، آموزش، چشم اندازها و سیاستگذاری در ارتوز و پروتز، همکاری بین بخشی، مسائل مرتبط با شاغلان حرفه و اخلاق حرفه ای اعلام کرد.
صادقی با بیان اینکه حدود 170 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد، اظهار داشت: از بین این مقالات، 50 مقاله پذیرفته شد و در سه روز برگزاری کنگره، ارائه می شود.
دبیر علمی کنگره ارتوز و پروتز، بیشترین مقاله های رسیده را درباره اختلالات مربوط به ناحیه پا، قطع عضو و بیماران ضایع نخاعی عنوان و اضافه کرد: مباحث ارتوز و پروتز در رشته تحصیلی ارتوپدی فنی یا اعضای مصنوعی در دانشکده های توانبخشی ارائه می شود که بین رشته ای است و با رشته هایی مانند مهندسی پزشکی همپوشانی دارد.
نایب رییس انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران گفت: پروتز وسایلی است که جایگزین قسمت های قطع عضو شده بدن مانند دست و پا می شود و ارتوز، بر روی اندام های مختلف نصب می شود تا به بهبود عملکرد آنها کمک کند مانند فلج عضلانی یا انحراف در اندام.
صادقی همچنین بیشترین مشکلات موجود در این حرفه و رشته تحصیلی را توجه نکردن سیاستگذاران و غفلت از جایگاه خدمات این رشته دانست و افزود: خدمات رشته ارتوپدی فنی به عنوان یک سری اقدام های پیشگیرانه، نقش بسزایی در جایگزینی برخی درمان های پر هزینه مانند جراحی دارد.
دومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز از چهارم تا ششم اردیبهشت توسط انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران و دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مجموعه تجاری سیتی‌ سنتر اصفهان برگزار می ‌شود.
/6022 / 3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94982/کنگره-بین-المللی-ارتوز-و-پروتز-ایران-در-اصفهان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ