پیام سپاهان
ساختار اداری فعلی حوزه جوانان زمینه مطالبه گری ندارد
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 03:30:37
پیام سپاهان - اصفهان- معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: ساختار و چارت سازمانی اداری فعلی حوزه جوانان در دولت زمینه مناسبی برای مطالبه گری برای این قشر را ندارد.
به گزارش ایرنا، محمد مهدی تندگویان چهارشنبه شب در نشست با دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان در سرای ورزشکاران افزود: یک معاونت در وزارت ورزش و جوانان قادر به مطالبه گری و پیگیری مسائل مربوط به جوانان نیست و برخی از نهادهای اداری از پاسخ دهی امتناع می کنند.
وی بیان کرد: 25 میلیون نفر جمعیت جوان کشور نیازمند یک نماینده در دولت برای پیگیری مطالباتشان هستند و این انتظار تنها با استقلال امور جوانان از یک وزارتخانه دیگر محقق می شود تا اینکه بتواند از دستگاه ها سوال کند.
معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اعتبار حوزه جوانان در سال گذشته 500 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: با این اعتبار اندک توانمندسازی سازمان های مردم نهاد، حمایت از این تشکل ها، فعالیت های فرهنگی، توسعه خانه های جوان و برنامه های حوزه جوانان مدیریت شده در حالی که بودجه های زیادی در بخش های مختلف برای جوانان وجود دارد اما نوع هزینه های آن مشخص نیست.
وی ادامه داد: اگر سازمان ملی جوانان و ساختار آن به صورت جدی مستقل شود آنگاه زمینه برای مطالبه گری و پیگیری نیازهای حوزه جوانان بهتر و با قدرت بیشتری انجام خواهد شد.
تندگویان با اشاره به اینکه ساماندهی اشتغال ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، خاطرنشان کرد: کوتاهی که در بخش های دیگر شده است باعث شده که این وزارتخانه در ایجاد اشتغال نیز فعالیت کند و سال گذشته با هزار و 300 میلیار ریال تسهیلات بانکی 2 هزار شغل برای جوانان ایجاد شد.
وی یادآورشد: ارائه این تسهیلات به راحتی نبود اما تمام تلاش وزارت ورزش و جوانان بر تسهیل شرایط واگذاری وام و ایجاد اشتغال بوده است.
وی ادامه داد: زیرساخت های اقتصادی دولت مطلوب نیست اما باید جوانان به صحنه بیایند و برای رفع مشکلات برنامه ریزی و اقدام مناسب داشته باشند تا اینکه به شرایط خوبی در حوزه تولید و اشتغال برسیم.
معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رشد کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد جوانان در کشور گفت: تا پایان دولت دهم تنها یکصد سازمان مردم نهاد در این حوزه فعال بود که شماراین تشکل های مدنی به 2 هزار باب رسیده و تا پایان دولت دوازدهم آمار آن به 6 هزار باب افزایش می یابد.
وی ادامه داد: یکصد خانه جوان در سراسر کشور راه اندازی و با تشکیل مجمع ملی سازمان های مردم نهاد قدرت فعالیت جوانان افزایش یافته است.
11 شعبان زادروز حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان است که به این مناسب در کشور نزدیک 9 هزار برنامه اجرا می شود.
25 میلیون جوان در گروه سنی جوانان یعنی 15 تا 29 سال قرار دارند.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/95004/ساختار-اداری-فعلی-حوزه-جوانان-زمینه-مطالبه-گری-ندارد
بستن   چاپ